اختلال شخصیت مرزی بهبود با روان‌درمانی فشرده را نشان می‌دهد.
مبدا :
دانشگاه Binghamton
خلاصه :
براساس یک مقاله جدید ، شکل فشرده‌ای از گفتار درمانی که به عنوان روان‌درمانی متمرکز بر انتقال شناخته می‌شود می‌تواند به افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی با کاهش علایم و بهبود عملکرد اجتماعی آن‌ها کمک کند .
طبق مقاله‌ای که در شماره ماه ژوئن مجله روان‌پزشکی آمریکا ، نشریه روان‌پزشکی آمریکا منتشر شد ، شکل فشرده‌ای از گفتار درمانی که به عنوان درمان روانی متمرکز ( TFP ) شناخته می‌شود می‌تواند به افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی ( بی‌پی دی ) با کاهش علایم و بهبود عملکرد اجتماعی آن‌ها کمک کند .
بی‌پی دی ، یک بیماری مزمن و غیر فعال‌سازی که حدود ۱ درصد از جمعیت ایالات‌متحده را تحت‌تاثیر قرار داد، مدت هاست که روانشناسان و روانپزشکان به دنبال درمان این بیماری هستند . عوامل موثر بر عملکرد روزمره ، علایم بیماری ، شامل روابط ناپایدار با دیگران ، عدم ثبات روحی ، تغییر هرج و مرج در تصویر خود ، رفتار self ، رفتارهای هیجانی ( مانند جنسی جنسی ، سو مصرف مواد ، یا قمار ) و خشم شدید و کنترل‌نشده است .
در مطالعه جدید ، مارک اف . Lenzenweger ، استاد برجسته روانشناسی در دانشگاه Binghamton ، دانشگاه ایالتی نیویورک ، و همکارانش در دانشکده پزشکی دانشگاه کرنل ، سه روش درمانی را بررسی کرد که بیماران بی‌پی دی را برای مدت یک سال به دقت تشخیص دادند .
درمان شامل رفتار دیالکتیکی ، روان‌درمانی حامی ، و TFP بود که یک شکل تخصصی از گفتار درمانی بود که توسط اتو F رهبری می‌شد. کرنبرگ ، که یکی از نویسندگان و استاد روان‌پزشکی در دانشگاه کورنل است ، بر روی موضوعاتی که از نظر عاطفی حاکم است تمرکز می‌کند که در رابطه بین بیمار و درمانگر نمایان می‌شود .
هنگامی که بیماران در طول درمان یک ساله به راه افتادند ، آن‌ها به دقت در دامنه وسیعی از علایم روانی و حوزه‌های عملیاتی مانند افسردگی ، عصبانیت ، عملکرد اجتماعی ، رفتارهای خودکشی ، سازگاری اجتماعی ، و اشکال مختلف عصبانیت و پرخاشگری ارزیابی شدند .
در پایان سال درمان ، بررسی دقیق این تغییر آشکار کرد که بیماران بی‌پی دی در عملیات TFP در ده تا از ۱۲ حوزه مورد مطالعه بهبود یافتند .
Lenzenweger گفت : " رشد برای بیماران TFP نه تنها از نظر آماری قابل‌اتکا بود ، بلکه اثرات نسبتا ً تاثیرگذاری علمی داشتند ، نه فقط تغییرات جزئی ، بلکه به ویژه در کاهش عصبانیت و رفتارهای خشمگین کمک کردند ."
کرنبرگ با اشاره به این مطلب اشاره کرد : " ما از پیشرفت در توسعه تجربی یک درمان روان‌کاوی برای بیماران مرزی که بر روی شخصیت تمرکز می‌کنند و نه تنها بر روی نشانه‌ها ، خوشحال هستیم ، بلکه بهبود در نشانه‌ها را نیز نشان می‌دهد ."
این مطالعه همچنین شامل رفتار دیالکتیکی ( یا DBT ) است که یک روش درمانی مبتنی بر شناختی است . روش درمانی Supportive نیز ریشه‌های خود را در روش‌های روان‌کاوی دارد ، اما تفاوت زیادی با TFP دارد .
جان اف گفت : " این اولین مطالعه‌ای است که DBT را مقایسه می‌کند و بسیاری از آن‌ها استاندارد هستند ، با دو درمان psychodynamic . " Clarkin ، نویسنده اصلی مطالعه و استاد روانشناسی بالینی در Weill - کورنل .
مفهوم اصلی این مطالعه این است که هر سه تیمار تاثیری در کاهش تاثیر بی‌پی دی دارند . وزن مدرک در این مطالعه از آن مهم‌تر نشان می‌دهد که TFP و روان‌درمانی حامی ، هر دو جایگزین مناسب برای DBT برای درمان بی‌پی دی هستند .

Lenzenweger گفت : " ما امیدواریم که نتایج این مطالعه را بیشتر بررسی کنیم تا مشخص کنیم چه عواملی بهترین نتایج را پیش‌بینی کرده‌اند . و البته ، ما امیدواریم که از این نتایج برای هدایت بیشتر توسعه مطالعات ابتدایی در علوم اعصاب و اعصاب بی‌پی دی استفاده کنیم ."
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :