" هنوز خیلی زود است ، اما کار اشاره به تفاوت‌های عملکردی افراد سالم در مقابل افراد مبتلا به این اختلال است ، چرا که آن‌ها سعی می‌کنند رفتار خود را در یک زمینه عاطفی منفی کنترل کنند . دکتر دیوید ای . Silbersweig ، استفان پی . تابین و دکتر آرنولد M . پروفسور بیماری‌های روانی و پروفسور عصب‌شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه کرنل Cornell و حضور روان‌پزشک و متخصص اعصاب در مرکز پزشکی نیویورک / Presbyterian Cornell .
اختلال شخصیت مرزی یک بیماری ذهنی مخرب است که بین ۱ تا ۲ درصد آمریکایی‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و باعث اخلال در زندگی و روابط بیماران می‌شود . با این وجود ، بیولوژی زیربنایی آن چندان خوب شناخته‌نشده است . نشانه‌های این بیماری عبارتند از : impulsivity ، ناپایداری عاطفی ، مشکلات بین فردی ، و برتری احساسات منفی مثل عصبانیت - که همه آن‌ها ممکن است با سو استفاده از مواد ، رفتارهای خود مخرب و حتی خودکشی مرتبط باشند .
دکتر Silbersweig توضیح می‌دهد : " در این مطالعه ، تیم هم‌کاری ما به طور خاص به پیوند بین احساسات منفی و impulsivity - گرایش مردم با اختلال شخصیت مرزی برای خارج کردن ' در حضور خشم نگاه کرد . این دو به شدت به هم متصل هستند و ما می‌خواستیم بفهمیم چرا . بنابراین ما آزمایش‌ها خود را بر روی تعامل بین حالت‌های هیجانی منفی و مهار رفتاری متمرکز کردیم ."
فن‌آوری‌های پیشرفته اسکن مغزی که توسط تیم تحقیقاتی توسعه یافت ، امکان تشخیص نواحی مغزی مورد علاقه با حساسیت بیشتر را فراهم ساخت .
دکتر Silbersweig توضیح می‌دهد : " کار قبلی گروه ما و دیگران پیشنهاد کرده بود که ناحیه‌ای که در پایگاه مغز در مغز ventromedial جلویی مغز قرار دارد ، برای مهار رفتارها در حضور احساسات کلیدی بود . "
محقق توضیح می‌دهد : " متاسفانه ، ردیابی فعالیت در این منطقه مغزی با استفاده از MRI بسیار مشکل شده‌است " .
با این حال ، تیم کرنل Weill از یک کاوشگر فعال در fMRI استفاده کرد که برای حذف بسیاری از آن تداخل ایجاد شد . این راه را برای این مطالعه باز کرد که ۱۶ بیمار مبتلا به اختلال شخصیت مرزی و ۱۴ کنترل سالم را در بر داشت .
این تیم همچنین از یک رویکرد عصبی neuropsychological fMRI برای مشاهده فعالیت در قشر پیش پیشانی subjects استفاده کرد چرا که آن‌ها آنچه که پژوهشگران علوم اعصاب رفتاری " رفتن / نرفتن " را انجام دادند را انجام دادند .
این آزمایش‌ها سریع به شرکت کنندگان نیاز دارد تا هر زمان که نشانه‌های بصری خاصی دریافت می‌کنند از فشار دادن یک دکمه خودداری کنند . در یک چرخش از رویکرد معمول ، عملکرد کار با کلمات منفی ( مرتبط با روانشناسی مرزی ) با عملکرد این وظیفه در هنگام استفاده از کلمات خنثی مقایسه شد تا نشان دهد چگونه احساسات منفی بر توانایی شرکت کنندگان برای انجام این کار تاثیر می‌گذارد .
همان طور که انتظار می‌رفت ، کلمات احساسی منفی باعث شد که شرکت کنندگان اختلال شخصیت مرزی به دشواری بیشتری با کار در دست داشته باشند و اشارات بصری بیشتری را نادیده بگیرند تا زمانی که آن‌ها مکرر این دکمه را فشار می‌دادند ، متوقف شوند .
اما آنچه واقعا ً جالب بود ، چیزی بود که در زیر MRI نشان داده شد .

دکتر Silbersweig می‌گوید : " ما تایید کردیم که بخش‌های گسسته قشر پیش پیشانی - قشر کمربندی قدامی و قشر اوربیتوفرونتال در بیماران در برابر کنترل کم‌تر فعال هستند .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :