تحقیقات آن‌ها شامل مطالعه بیماران سرپایی روان‌پزشکی بود که گزارش دادند آن‌ها تشخیص قبلی اختلال دوقطبی را دریافت کرده‌اند که بعدها با استفاده از scid تایید نشد . تشخیص در این بیماران با بیمارانی که قبلا ً دچار اختلال دوقطبی نبودند مقایسه شدند . این مطالعه بین ماه‌های فروردین تا اسفند ۱۳۸۲ انجام شد .
زیمرمن , که استادیار روانشناسی و رفتار انسانی در دانشکده پزشکی دانشگاه براون است , می‌گوید : " در مطالعه ما , یک چهارم بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی دارای معیارهای dsm - iv برای اختلال شخصیت مرزی بودند . یافته‌ها : میانگین سنی بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی dsm - iv با اختلال دوقطبی تشخیص داده شد . "
نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی بیشتر مبتلا به اختلال افسردگی اساسی , اختلال شخصیت ضداجتماعی , اختلال استرس پس از سانحه و اختلالات خوردن و ضربه بودند .
زیمرمن و همکاران خاطر نشان کردند که " ما فرض می‌کنیم که در بیماران با بی‌ثباتی حالت روحی, پزشکان تمایل به تشخیص یک اختلال در برابر دارو مانند اختلال دو قطبی دارند تا اختلالی مانند اختلال شخصیت مرزی که کم‌تر به دارو پاسخ می‌دهند . "
در مطالعه قبلی که به این نتیجه رسید که اختلال دو قطبی بیش از حد تشخیص داده شد , بیماران را مطالعه کردند . بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی تشخیص داده شده‌بودند , با این حال کم‌تر از نیمی از بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی مبتنی بر scid تشخیص داده شدند . نویسندگان می‌گویند که تشخیص اختلال دو قطبی می‌تواند پیامدهای جدی داشته باشد, زیرا در حالی که اختلال دو قطبی با تثبیت‌کننده‌های خلق درمان می‌شود , هیچ دارویی برای درمان اختلال شخصیت مرزی تایید نشده است . در نتیجه تشخیص اختلال دو قطبی می‌تواند در معرض عوارض جانبی جدی قرار گیرد که شامل اثرات احتمالی روی عملکردهای کلیوی , درون‌ریز , کبدی , ایمونولوژیک و متابولیکی می‌شود .
زیمرمن به این نتیجه می‌رسد , " از آنجا که شواهد به شکل‌گیری اثربخشی انواع خاصی از روان‌درمانی برای اختلال شخصیت مرزی ادامه می‌دهند , تشخیص اختلال دو قطبی در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی می‌تواند منجر به شکست مناسب‌ترین اشکال درمان شود . "
همراه با زیمرمن , محققان دیگر که در این تحقیق شرکت داشتند عبارتند از : دکتر مالون , دکترا , دکترا , دکتر دایان یانگ , دکترا , تمام بیمارستان " رود آیلند و دانشگاه براون ".
عوامل ژنتیکی احتمالی اختلال شخصیت مرزی شناسایی شدند
منبع :
دانشگاه میسوری - کلمبیا
خلاصه :
دانشمندان دریافته اند که مواد ژنتیکی مربوط به کروموزوم ۹ با ویژگی‌های بی‌پی دی ارتباط دارد , یک اختلال که با بی‌ثباتی فراگیر در حالات , روابط بین فردی , خود - تصویر و رفتار مشخص می‌شود و می‌تواند منجر به رفتار خودکشی , سو مصرف مواد و روابط ناموفق شود .

براساس گزارش موسسه ملی بهداشت روانی , اختلال شخصیت مرزی ( بی‌پی دی ) , شایع‌تر از اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی است و تخمین زده می‌شود که درصد جمعیت را تحت‌تاثیر قرار دهد. در یک مطالعه جدید , یک دانشگاه محقق میسوری و همکاران هلندی محققان تحقیق دریافتند که مطالب ژنتیکی مربوط به کروموزوم ۹ با ویژگی‌های بی‌پی دی ارتباط دارد , یک اختلال که با بی‌ثباتی فراگیر در حالات , روابط بین فردی , خود - تصویر و رفتار مشخص می‌شود و می‌تواند منجر به رفتار خودکشی , سو مصرف مواد و روابط ناموفق شود .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :