ساکس و همکاران , پس از حدود سه هفته , دریافتند که ۹۰ درصد از مبتلایان به داروهای ضد افسردگی , حداقل به مدت هشت هفته در معرض داروهای ضد افسردگی قرار دارند . علاوه بر این , حدود 12 / 12 درصد از هر گروه علائم بیماری در حال ظهور را تجربه کردند و این نشان داد که داروهای ضد افسردگی یک جایگزین جنون بیش از دارونما را تحریک نمی‌کنند . در نهایت , هنگامی که دو داروی ضد افسردگی را به هم مقایسه می‌کردند , هر دو حالت واکنش مشابهی را نشان دادند .
" نتایج مرحله - bd نشان می‌دهد که مدیریت دقیق داروهای تثبیت‌کننده حالت یک جایگزین منطقی برای اضافه کردن یک داروی ضد افسردگی برای درمان افسردگی دو قطبی است . "
کنترل ژن ریتم شبانه‌روزی در اختلال دو قطبی
منبع :
مرکز پزشکی جنوب
خلاصه :
ژنی که ساعت‌های بیولوژیکی در موش‌ها را تنظیم می‌کند و آن‌ها دیوانه می‌شوند , رفتارهایی مشابه با انسان با اختلال دو قطبی نشان می‌دهند . دانشمندان مرکز پزشکی جنوب غربی نشان می‌دهند که ژن ساعت که ریتم شبانه‌روزی بدن را کنترل می‌کند ممکن است به صورت یکپارچه در رشد اختلال دو قطبی دخیل باشد . ریتم شبانه‌روزی شامل فراز و نشیب‌های روزانه بیداری , خوردن و دیگر فرآیندهایی مانند دمای بدن , سطح هورمون , فشار خون و فعالیت قلب است .
ژنی که ساعت‌های بیولوژیکی در موش‌ها را تنظیم می‌کند و آن‌ها دیوانه می‌شوند , رفتارهایی مشابه با انسان با اختلال دو قطبی نشان می‌دهند .
دانشمندان مرکز پزشکی جنوب غربی نشان می‌دهند که ژن ساعت که ریتم شبانه‌روزی بدن را کنترل می‌کند ممکن است به صورت یکپارچه در رشد اختلال دو قطبی دخیل باشد . ریتم شبانه‌روزی شامل فراز و نشیب‌های روزانه بیداری , خوردن و دیگر فرآیندهایی مانند دمای بدن , سطح هورمون , فشار خون و فعالیت قلب است .
دکتر جانسون , استادیار روان‌پزشکی و نویسنده ارشد این تحقیق , گفت : " شواهدی وجود دارد که حاکی از دخیل بودن این ژن‌ها در اختلال دو قطبی است . " آنچه که انجام داده‌ایم , یافته‌های اولیه را با مهندسی یک مدل موشی جهش‌یافته نشان می‌دهد که یک پروفایل کلی را نشان می‌دهد که به شدت شبیه جنون انسان است , که این فرصت را به ما می‌دهد تا مطالعه کنیم چرا افراد دچار اختلال دوقطبی یا دوقطبی می‌شوند و چگونه می‌توانند درمان شوند . "
اختلال دو قطبی , که به بیماری افسردگی - افسردگی نیز معروف است, یک اختلال مغزی است که باعث تغییرات شدید در حالت , انرژی و توانایی فرد برای عملکرد می‌شود - - بسیار شدیدتر از فراز و نشیب‌های عادی که بیشتر افراد تجربه می‌کنند . حدود ۱۴۰ میلیون نفر از افراد بزرگ‌سال آمریکایی یا حدود ۱۰ درصد جمعیت بزرگ‌سال از این اختلال روانی رنج می‌برند .
این مطالعه شامل قرار دادن موش‌های جهش‌یافته در طی یک سری آزمایش‌ها بود که طی آن , بیش‌فعالی , کاهش اضطراب , کاهش اضطراب , تمایل بیشتر به مشارکت در فعالیت‌های " پرخطر " , سطوح پایین‌تر از رفتار مانند کوکائین و شکر را کاهش داد.
این رفتارها با احساس شادی و شیفتگی همراه هستند که بیماران دو قطبی تجربه می‌کنند . " افزون بر آن , بین مصرف دارو و اختلال دو قطبی , به ویژه زمانی که بیماران در حالت جنون قرار دارند , ارتباط بسیار زیادی وجود دارد . "

در طول مطالعه , لیتیم به موش‌های جهش‌یافته داده شد . لیتیوم , یک داروی تثبیت حالت , معمولا ً در انسان برای درمان بیماران دو قطبی استفاده می‌شود . پس از درمان با دارو به صورت منظم , اکثر موش‌های مورد مطالعه به الگوهای رفتاری عادی برگشتند , مانند انسان‌ها .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :