میزان قطع در بین گروه‌ها مشابه بود . ~~~ درصد آن‌ها در برنامه‌های فشرده قطع شد و درصد آن‌ها در مراقبت مشترک قطع شد. هیچ یک از این سه گروه در مقایسه با سایر گروه‌ها به طور معنی‌داری موثرتر از سایر گروه‌ها نبود .
او گفت : " روان‌درمانی فشرده , زمانی که به عنوان درمان به کار گرفته می‌شود , می‌تواند به طور قابل‌توجهی شانس فرد برای بهبود افسردگی و ماندن در طولانی‌مدت را افزایش دهد . " " باید بخش مهمی از تلاش برای درمان بیماری دو قطبی تلقی شود . "
ضد افسردگی , تثبیت‌کننده‌های خلق : چه چیزی برای اختلال دو قطبی بهتر است ?
منبع :
موسسه ملی بهداشت روانی
خلاصه :
برای افراد افسرده با اختلال دو قطبی که خود را پایدار می‌کنند , اضافه کردن یک داروی ضد افسردگی موثرتر از یک دارونما ( قرص شکر ) نیست .
به گفته نتایج منتشر شده در مجله جدید پزشکی انگلستان , برای افراد افسرده با اختلال دو قطبی که تثبیت‌کننده حالت دارند , اضافه کردن یک داروی ضد افسردگی موثرتر از یک دارونما ( قرص شکر ) نیست . نتایج , بخشی از برنامه بهبود درمان نظام‌مند برای اختلال دو قطبی ( step - bd ) است که توسط موسسات ملی موسسه ملی بهداشت و سلامت عمومی تامین شده‌است .
اختلال دو قطبی , یک بیماری ناتوان‌کننده , که با نوسان شدید خلقی بین افسردگی و شیدایی مشخص می‌شود , معمولا ً با تثبیت‌کننده‌های خلقی مانند لیتیوم , والپروات , کاربامازپین و یا داروهای دیگر که جنون را کاهش می‌دهند , درمان می‌شود . با این حال افسردگی شایع‌تر از شیدایی در اختلال دو قطبی است . داروهای ضد افسردگی اغلب علاوه بر یک تثبیت‌کننده حالت برای درمان افسردگی دو قطبی به کار می‌روند , اما تصور می‌شود که آن‌ها ریسک جدی از یک اپیزود افسردگی به یک اپیزود جنون دارند .
یافتن تعادل درمان مناسب برای افراد مبتلا به اختلال دو قطبی , یک چالش دائمی است ; هدف - bd در پی شناسایی بهترین گزینه درمان است . توماس آر . سلام . " step - bd تلاش می‌کند تا مشخص کند که آیا اضافه کردن یک ضد افسردگی به یک تثبیت‌کننده حالت موثر و ایمن در درمان افسردگی است . نتایج حاکی از بی‌خطر بودن داروهای ضد افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی است . "
گری ساکس , نویسنده اهل ماساچوست , در بیمارستان عمومی ماساچوست و همکاران وی شرکت کنندگان در این زمینه را مطالعه کردند . بر خلاف اکثر مطالعات بالینی , شرکت کنندگان از محیط‌های بالینی وارد مطالعه شده و در مطالعه حاضر شدند . چنین معیارهای کارمند یابی آزاد به نتایج این مطالعه اجازه می‌دهد تا کارایی وسیع‌تری نسبت به یک آزمایش کنترل‌شده داشته باشند که در آن افراد از شرکت در صورت عدم هم‌کاری محروم می‌شوند .

قبل از این که شرکت کنندگان به صورت تصادفی به یکی از دو داروی ضد افسردگی - - بوپروپیون ( یا دارونما ) و یا به دارونما ( پلاسبو ) پاسخ دهند , پزشکان در درمان اختلال دو قطبی , مقادیر بهینه را به سطوح بهینه تنظیم کردند و اطمینان دادند که آن‌ها مناسب‌ترین مقدار را دریافت می‌کنند .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :