روان‌درمانی فشرده موثرترین درمان برای درمان افسردگی دو قطبی است
منبع :
موسسه ملی بهداشت روانی
خلاصه :
با توجه به نتایج برنامه مدون بهبود درمان برای اختلال دو قطبی که توسط موسسه ملی بهداشت روانی تامین می‌شود , بیمارانی که داروهایی برای درمان اختلالات دو قطبی مصرف می‌کنند , سریع‌تر و بهتر خواهند شد . نتایج در نشریه شماره ۱ آوریل آرشیوهای روان‌پزشکی عمومی منتشر شده‌است .
بیمارانی که از درمان اختلال دو قطبی استفاده می‌کنند , با توجه به نتایج برنامه بهبود درمان سیستماتیک برای اختلال دو قطبی ( step - bd ) که توسط موسسه ملی بهداشت روانی ( nih ) تامین می‌شود , سریع‌تر و بهتر عمل می‌کنند . نتایج در نشریه شماره ۱ آوریل آرشیوهای روان‌پزشکی عمومی منتشر شده‌است .
اختلال دو قطبی یک بیماری ناتوان‌کننده است که با نوسان خلقی شدید بین افسردگی و شیدایی مشخص می‌شود که در هر سال یک درصد از آمریکایی‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . ما می‌دانیم که دارو جز مهمی در درمان بیماری دو قطبی است . nih 4 . سلام .
توماس آر . chem .
روان‌درمانی به طور معمول به عنوان وسیله‌ای برای درمان بیماری دو قطبی همراه با دارو به کار می‌رود , اما میزانی که روان‌درمانی موثر است نامشخص است . علاوه بر این , اغلب مطالعات روان‌درمانی به یک سایت محدود شده و تنها یک نوع درمان را با مراقبت‌های معمول مقایسه می‌کنند . بنابراین علاوه بر بررسی نقش دارو , مرحله - bd به مقایسه انواع مختلف روان‌درمانی و اشاره به موثرترین درمان‌ها و ترکیب‌های تیماری اشاره دارد .
برای آزمون اثربخشی سه نوع روان‌درمانی استاندارد , فشرده و نه ماهه در مقایسه با گروه کنترل که یک برنامه آموزشی به نام مراقبت مشارکتی را دریافت کردند , با شرکت کنندگان در این جلسه شرکت کردند . درمان‌های متمرکز عبارت بودند از:
درمان متمرکز خانواده که مستلزم مشارکت و ورود اعضای خانواده بیماران و تمرکز بر افزایش سازگاری خانوادگی , ارتباط و حل مساله بود ;
درمان شناختی رفتاری , که بر کمک به بیمار در درک اختلال در تفکر و فعالیت تمرکز کرده و شیوه‌های جدید مقابله با بیماری را فرا می‌گیرد ; و
مداخلات بین فردی و اجتماعی , که بر کمک به بیمار برای پایدار کردن روتین روزانه و چرخه‌های خواب / بیداری و حل مشکلات روابط کلیدی متمرکز بود .
همه شرکت کنندگان در حال حاضر برای اختلال دو قطبی دارو مصرف کرده بودند , و بیشتر آن‌ها در یک مطالعه دارویی step - bd در مجله جدید پزشکی انگلستان در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۰ , ثبت‌نام‌کرده بودند . محققین زمان بهبودی و ثبات را بیش از یک سال مقایسه کردند .

در طول سال , 90 / 70 درصد از افراد در گروه روان‌درمانی فشرده به خوبی پیش آمده بودند, در حالی که این میزان در درمان با درمان گروهی بود . بیماران در روان‌درمانی فشرده به طور متوسط به طور متوسط سه روز سریع‌تر از بیماران مراقبت مشترک شدند . علاوه بر این , بیمارانی که روان‌درمانی فشرده را دریافت کردند یک و نیم برابر بیشتر از افرادی بودند که مراقبت مشارکتی داشتند .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :