اطلاعات موجود در این گزارش و شواهد فزاینده اضافی حاکی از آن است که تشخیص , تشخیص و درمان اولیه برای تعیین نتایج درمان موثر و متعاقبا ً کیفیت زندگی بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی ضروری است . تشخیص و درمان اولیه اختلال دو قطبی در کودکان و نوجوانان می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند بیماری داشته باشد.
مطالعه ژن آسیب‌دیده درباره علل بیماری‌های روانی
منبع :
دانشگاه ادینبرگ
خلاصه :
دانشمندان تشخیص داده‌اند که چگونه انواع مختلف آسیب به یک ژن می‌توانند موجب رنج برخی از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی شوند در حالی که برخی دیگر افسردگی اساسی دارند . یافته‌ها نشان می‌دهند که این بیماری‌ها به ارث می‌رسند و ممکن است در آینده به پزشکان کمک کنند که به انواع مختلف درمان پاسخ دهند .
دانشمندان تشخیص داده‌اند که چگونه انواع مختلف آسیب به یک ژن می‌توانند موجب رنج برخی از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی شوند در حالی که برخی دیگر افسردگی اساسی دارند .
یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که این بیماری‌ها به ارث می‌رسند و ممکن است در آینده به پزشکان کمک کنند که به انواع مختلف درمان پاسخ دهند .
متخصصانی از دانشگاه ادینبرگ , با محققانی از بیمارستان مونت سینای در تورنتو , کانادا و ژاپن در ژاپن , دو نوع خسارت به یک ژن را مطالعه کردند . پژوهش پیش رو در دانشگاه , با خانواده‌های دارای شیوع بالای بیماری روانی , این ژن را به عنوان مرتبط با اسکیزوفرنی , افسردگی شیدایی ( اختلال خلقی دو قطبی ) و افسردگی اساسی شناسایی کرد . این ژن برای سیگنال دهی مغزی ضروری است و نقش کلیدی در یادگیری , حافظه و حالت روحی دارد .
برای بیشتر , متخصصان به رفتار موش‌ها با دو نوع آسیب در ژن نگاه کردند . نتایج حاکی از آن است که یکی بهتر از داروهای ضدروان پریشی که برای درمان شیزوفرنی استفاده می‌شود , در درمان اختلالات خلقی به کار می‌رود .
پروفسور دیوید پورتیوس , رئیس ژنتیک مولکولی و پزشکی در دانشگاه ادینبرگ , می‌گوید : " در حالیکه علت اسکیزوفرنی , اختلال خلقی دو قطبی و افسردگی اساسی ناشناخته است , همه شواهد به تفاوت‌های ظریفی در نحوه گسترش مغز و تغییرات شیمیایی در مغز اشاره می‌کند . سابقه و هدف : هپاتیت b یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی است .
" با تحلیل رفتار موش‌ها , ما توانستیم شواهدی بیشتر از اهمیت این بیماری ارائه کنیم . همچنین مشخص شد که تفاوت‌های قابل‌توجهی بین انواع آسیب به ژن و درمان وجود دارد . با تحلیل اینکه مغز چگونه تغییر می‌کند و در طول زمان رشد می‌کند , ما امیدواریم که این منجر به داروهای موثرتر برای درمان چنین بیماری‌هایی شود . "
حدود یک نفر از افراد در سراسر دنیا علایم بیماری اسکیزوفرنی و یا اختلال خلقی دو قطبی را ایجاد خواهند کرد . اغلب موارد در خانواده‌هایی با نوعی بیماری روانی رخ می‌دهند که دلالت بر تاثیر قوی ژن‌ها دارند. تاکنون چندین ژن مختلف به اسکیزوفرنی داده شده‌است که یکی از معدود ژن‌های مورد استفاده در آزمایشگاه‌ها است .
لیتیوم ماده خاکستری در مغز دو قطبی می‌سازد
منبع :
دانشگاه کالیفرنیا - لس‌آنجلس
خلاصه :

عصب شناسان نشان داده‌اند که درمان استاندارد اختلال دو قطبی باعث افزایش مقدار ماده خاکستری در مغز بیماران مبتلا به بیماری می‌شود .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :