نتایج نشان می‌دهد که دو قطبی اول و دو قطبی هر کدام در حدود ۱ درصد از جمعیت رخ می‌دهند ؛ BD - NOS در حدود ۲.۴ درصد از جمعیت رخ می‌دهد . یافته‌های مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که با توجه به ماهیت چندبعدی ان ، اختلال دوقطبی ممکن است به عنوان اختلال طیفی شناخته شود .
" اختلال دوقطبی می‌تواند خود را به طرق مختلف آشکار کند . اما صرفنظر از نوع ، بیماری تلفات زیادی می‌گیرد ." Insel ، دکتر " The survey's "، نیاز به درک بهتر از علایم دو قطبی را تکرار می‌کند، بنابراین ما می‌توانیم درمان را بهتر هدف قرار دهیم ."
اکثر پاسخ دهندگان با اختلال دوقطبی ، درمان را گزارش کردند . تقریبا ً همه کسانی که دوقطبی اول یا دوم ( ۸۹ تا ۹۵ درصد ) داشتند ، نوعی درمان دریافت کردند ، در حالی که ۶۹ درصد از آن‌ها با BD - NOS تحت درمان قرار گرفتند . افراد مبتلا به دوقطبی اول یا II معمولا ً توسط متخصصان بالینی مورد درمان قرار می‌گرفتند ، در حالی که آن‌هایی که با BD - NOS به کار می‌رفتند عموما ً توسط متخصصان پزشکی عمومی درمان می‌شدند .
با این حال ، همه تحت درمان اختلال دوقطبی بهینه نیستند . تا ۹۷ درصد از افرادی که بیماری دو قطبی داشتند ، گفتند که شرایط روانی ، مانند اضطراب ، افسردگی و یا اختلال در مصرف مواد را همراه دارند و بسیاری از آن‌ها به جای اختلال دو قطبی برای این شرایط درمان شده‌اند .
محققان دریافتند که بسیاری از درمان‌های دارویی " نامناسب " برای اختلال دو قطبی محسوب می‌شوند ، به طور مثال ، آن‌ها داروی ضد افسردگی یا داروهای روان گردان دیگر را در غیاب یک داروی stabilizing مانند لیتیوم ، valproate یا carbamazepine مصرف می‌کردند . تنها در حدود ۴۰ درصد از داروهای مناسب دریافت می‌کردند ، به عنوان تثبیت‌کننده و یا داروهای ضدروان پریشی در نظر گرفته می‌شدند.
دکتر Merikangas گفت : " چنین نرخ بالایی از مصرف دارویی نامناسب بین افراد مبتلا به اختلال طیفی دوقطبی یک نگرانی است ، زیرا استفاده از یک ضد افسردگی بدون استفاده از یک قرص روحی ممکن است وضعیت را بدتر کند ."
Merikangas و همکاران فکر می‌کنند که چون افراد به دنبال درمان برای اضطراب ، افسردگی و یا اختلال در مصرف مواد هستند ، پزشکان آن‌ها ، به خصوص اگر متخصصان سلامت روانی نباشند ، ممکن است بیماری قطبی اصلی را در بیماران خود تشخیص ندهند . دکتر Merikangas نتیجه‌گیری کرد : " ما به غربالگری بهتر و روش‌های تشخیص اختلال طیفی دو قطبی نیاز داریم و با پزشکان کار می‌کنیم تا به آن‌ها کمک کنیم تا علائم دو قطبی را تشخیص دهند ."
موسسه ملی بهداشت روانی Health's - R توسط موسسه ملی بهداشت روانی تامین مالی شد .
مرجع : Merikangas KR ، et al. ، و ۱۲ ماه شیوع اختلالات طیف دوقطبی در نمونه‌های بررسی Comorbidity ملی . بایگانی روان‌پزشکی عمومی . مه ۲۰۰۷ ؛ ۶۴ .
ریشه‌های ژنتیکی ( اختلال دوقطبی اول : مطالعه گسترده بیماری
خلاصه :
چندین ژن خاص در اختلال دو قطبی وجود دارند . این اولین مطالعه " انجمن گسترده " در رابطه با این بیماری بود . یکی از ژن‌های implicated ، پروتئین تولید می‌کند که می‌تواند هدف توسعه داروهای بهتر برای این اختلال باشد .

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که احتمال توسعه اختلال دو قطبی به بخشی از اثرات کوچک و کوچک تنوع در بسیاری از ژن‌های مختلف مغز بستگی دارد ، که هیچ کدام از آن‌ها به اندازه کافی قوی نیستند که این بیماری را به خودی خود ایجاد کند . با این حال ، هدف قرار دادن آنزیم تولید شده توسط یکی از این ژن‌ها می‌تواند منجر به توسعه داروهای جدید و موثرتر شود . این تحقیق توسط دانشمندان در موسسه ملی بهداشت روانی Health's ( NIMH ) ، با افراد دیگر از دانشگاه‌های هایدلبرگ و بن و تعدادی از تسهیلات ایالات‌متحده که در یک پروژه بزرگ به نام ابتکار ژنتیک NIMH هم‌کاری می‌کنند ، انجام شد .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :