مری فیلیپس ، استاد روان‌پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ و مدیر تصویربرداری عصبی کارکردی در موسسه روانشناسی غربی و کلینیک UPMC ، در مورد نقش نوظهور تکنیک‌های تصویربرداری مغزی در روان‌پزشکی به طور کلی و نیز اختلال دو قطبی بحث و تبادل نظر کرد . دکتر فیلیپس با استفاده از تصویر برداری عصبی ، الگوهای of را در سیستم‌های عصبی مشخص کرده‌است که زمینه پردازش هیجانی و کنترل شناختی منحصر به فرد دو قطبی را تشکیل می‌دهند . چنین abnormalities ، نشانگرهای زیستی با ارزش برای بیماری هستند و پتانسیل کمک به متخصصین بالینی را دارند که اختلال دو قطبی را زودتر و موثرتر تشخیص دهند . دکتر فیلیپس همچنین اطلاعاتی را ارائه داد که نشان می‌دهد چگونه تصویر برداری را می‌توان برای شناسایی ژن‌ها مورد استفاده قرار داد و این که چگونه این نشانه‌ها می‌توانند به متخصصین بالینی کمک کنند تا تشخیص دهند کدام بیماران به درمان‌های خاص پاسخ می‌دهند . همچنین تصویربرداری عصبی می‌تواند به پیش‌بینی این مساله کمک کند که بیمارانی که از لحاظ ژنتیکی مستعد اختلال دوقطبی هستند ، علایم این بیماری را گسترش خواهند داد.
دو سال ، کنفرانس بین‌المللی اختلال دوقطبی تنها محل برگزاری این کنفرانس است که منحصرا ً به برجسته‌سازی تحقیقات جدید درباره اختلال دو قطبی اختصاص دارد. کنفرانس هفتم از ۷ تا ۹ ژوئن در دانشگاه دیوید ل برگزار می‌شود . مرکز کنوانسیون لارنس ، که در مرکز شهر پیتسبورگ واقع شده‌است و تحت حمایت دانشگاه پیتسبورگ و موسسه روانشناسی غربی و کلینیک of قرار دارد .
تکنولوژی‌های پوشیدنی به نظارت بر بیماری روانی کمک می‌کند
مبدا :
دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو
خلاصه :
یک دستگاه جدید به نام " LifeShirt " - - یک جلیقه کامپیوتری که به طور مداوم حرکات patient's را زیر نظر دارد - - نشان می‌دهد که الگوهای حرکات بین بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی تفاوت دارند . این دستگاه حرکات فعال و تکراری را کنترل می‌کند و اطلاعات مربوط به تنفس ، ضربان قلب و دیگر اقدامات فیزیولوژیکی را جمع‌آوری می‌کند . در هنگام پوشیدن جلیقه ، حرکات سوژه‌ها نیز توسط یک دوربین جاسازی‌شده در سقف ثبت شد .
محققان روان‌پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ( UCSD ) ، یافته‌های مهم جدیدی را از مطالعه بیمارانی با اختلال عاطفی دو قطبی و شیزوفرنی در جلسه آتی انجمن روان‌پزشکی زیستی ، که در سن دیگو ، ۱۷ تا ۲۰ ماه مه برگزار خواهد شد ، گزارش خواهند کرد .
رویکرد انحصاری در UCSD ، با استفاده از یک دستگاه جدید به نام " LifeShirt " - یک جلیقه کامپیوتری که به طور مداوم حرکات بیمار را زیر نظر دارد - نشان می‌دهد که الگوهای حرکات بین بیماران با دو اختلال تفاوت دارند . این دستگاه که توسط VivoMetrics ساخته شده‌است ، حرکات فعال و تکراری را کنترل می‌کند و اطلاعات مربوط به تنفس ، ضربان قلب و دیگر اقدامات فیزیولوژیکی را جمع‌آوری می‌کند .
در هنگام پوشیدن جلیقه ، حرکات سوژه‌ها نیز توسط یک دوربین جاسازی‌شده در سقف ثبت شد ، و فیلم رفتار اکتشافی آن‌ها به الگوهای حرکتی تبدیل شد که مرحله جنینی اختلال را مشخص می‌کنند . به گفته محققان ، بیماران مبتلا به بیماری دو قطبی بیش‌فعالی و طیف وسیعی از اکتشاف را در یک محیط جدید نشان می‌دهند . از سوی دیگر ، schizophrenic بیمار حرکات محدود تری را به نمایش گذاشتند .

ویلیام پری ، استاد روان‌پزشکی دانشگاه سن دیگو ، که یک مطالعه پنج ساله اختلال دو قطبی را با سرمایه‌گذاری موسسات ملی بهداشت روانی رهبری می‌کند ، گفت : " هنگامی که بیماران نشانه‌های بیماری اسکیزوفرنی یا اختلال دو قطبی را نشان می‌دهند ، ما متوجه می‌شویم که بیماران در این دو گروه الگوهای مختلفی از اکتشاف در محیط‌های جدید را نشان می‌دهند ."
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :