با وجود یافته‌های فریبنده که مکمل‌های اسیده‌ای چرب امگا ۳ می‌تواند علائم افسردگی را کم کند ، هنوز شواهد کافی برای گفتن این که آیا امگا ۳ درمان مفید برای افراد مبتلا به اختلال دو قطبی است ، وجود ندارد .
دکتر پل مونتگومری ، دکترا ، و الکس ریچاردسون ، مدرک دکترا از دانشگاه آکسفورد ، گفت که با این وجود ، امگا ۳ سزاوار مطالعه بیشتر است چون به نظر می‌رسد که هیچ عارضه جانبی جدی ندارند و اغلب متخصصان به مکمل‌ها برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و برخی از اختلالات ایمنی توصیه می‌کنند .
مونتگومری و ریچاردسون پنج مطالعه بر روی اثرات مکمل امگا ۳ برای اختلال دوقطبی یافتند ، اما تنها یک مطالعه از ۷۵ بیمار داده‌های کافی در مورد نتایج درمان برای محققان را فراهم کرد . بیماران در این مطالعه علائم افسردگی کمتری را در هنگام گرفتن مکمل‌ها به همراه داشتند ، اما امگا ۳ بر نشانه‌های جنون آن‌ها تاثیری نداشت . بیمارانی که اختلال دو قطبی دارند می‌توانند بین دوره‌های اختلال در حالت بالا - بالا و افسردگی - و افسردگی برنامه‌ریزی کنند .
بررسی مطالعات در آخرین موضوع کتابخانه Cochrane ، انتشار هم‌کاری Cochrane ، یک سازمان بین‌المللی است که تحقیقات پزشکی را ارزیابی می‌کند . بررسی‌های سیستماتیک مثل این یک نتیجه‌گیری مبتنی بر شواهد در مورد عملکرد پزشکی بعد از بررسی محتوا و کیفیت آزمایش‌ها پزشکی موجود در یک موضوع را رسم می‌کند .
مونتگومری اظهار داشت که این بررسی نشان می‌دهد که هنوز شواهد کافی برای تعیین این که چگونه امگا ۳ بر اختلال دو قطبی تاثیر می‌گذارد وجود ندارد و چه شواهدی در حال حاضر وجود دارد ، چنین طبیعتی متغیر و اغلب سوال‌برانگیز است که هیچ نتیجه‌گیری قابل اطمینانی ممکن است کشیده نشود ."
اختلال دوقطبی در میان ۳۰ عامل بالای معلولیت در سراسر جهان است . Clinicians انواع داروها را برای درمان اختلالات روانی پیچیده تجویز می‌کند ، اما این داروها به ندرت باعث می‌شوند که نشانه‌ها به طور کامل ناپدید شوند و آن‌ها می‌توانند اثرات جانبی جدی داشته باشند .
به تازگی تعداد زیادی از مطالعات نشان داده‌اند که امگا ۳ می‌تواند برای اختلالات روحی دیگر مانند افسردگی بالینی ، اختلالات شخصیت و شیزوفرنی ، مفید باشد .
نسخه‌های مختلف اسیده‌ای چرب مثل روغن دانه کتان و روغن ماهی هستند . مونتگومری گفت : " پژوهشگران هنوز مشخص نیستند که چطور کار امگا ۳ در بدن وجود دارد ، اما ممکن است نقش‌های کلیدی در ساختار و عملکرد مغز داشته باشند ."
مونتگومری اظهار داشت : " در حال حاضر تعداد کمی از مطالعات موجود حاکی از این است که بیماران باید از امگا ۳ همراه با تثبیت‌کننده روانی تجویز شده استفاده کنند .
دکتر جوزف Hibbeln ، که رئیس بخش مواد مغذی موسسه ملی مصرف الکل و الکل است ، گفت که او و همکارانش " قویا " توصیه می‌کنند که بیمارانی که اختلالات روانی دارند از مکمل‌های امگا ۳ به جای گزینه‌های درمان روانی استفاده نکنند .
شرکت‌هایی که این مکمل‌ها را تولید می‌کنند ، همراه با بودجه دولتی و خیریه ، از برخی مطالعات در نظر گرفته‌شده برای این بازبینی حمایت کرده‌اند . این بررسی فاش کرد که مونتگومری و ریچاردسون به عنوان مشاور چندین شرکت تولید کننده اسید چرب کار کرده‌اند .
مرجع : مونتگومری P ، a [j] . اسیده‌ای چرب امگا ۳ برای اختلال دوقطبی است. پایگاه‌داده Cochrane ( اصولی ( اصولی در سال ۲۰۰۸ ، شماره ۲ .
Incidence ، Precursors و Psychiatric اختلالات روانی اصلی
مبدا :
روان‌پزشکی مولکولی
خلاصه :

تحلیل موج NESARC's ۲ ، predictors اولین قسمت از ماده IV - IV ، حالت روحی و اضطراب را شناسایی می‌کند . در یک سال میزان شیوع مصرف الکل ، وابستگی به الکل ، اختلال افسردگی عمومی و اختلال اضطراب تعمیم‌یافته بیش‌ترین میزان را داشته‌است . Incidence به طور قابل‌توجهی در بین مردان برای بسیاری از اختلالات استفاده از مواد مخدر، بیشتر در میان زنان برای اختلالات روحی و اضطراب ، و کاهش در میان سیاهان برای سو مصرف الکل و کاهش جمعیت اسپانیولی‌ها برای gad بود . سن به همه اختلالات مربوط می‌شد .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :