تخمین زده شده‌است که تا ۹۰ درصد از کودکان و نوجوانان مبتلا به مشکلات روانی اختلال دو قطبی دارند و شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بی‌پی دی و نوجوانان ممکن است دارای ویژگی‌هایی باشند , مانند نوسان خلق مکرر و دراماتیک , که در شکل بزرگ‌سال اختلال دیده نمی‌شود . در حالی که سطوح بالای سیگار کشیدن و سو مصرف مواد پیش از این در بیماران بی‌پی دی و بزرگ‌سال گزارش‌شده , مشخص نشده است که چگونه استفاده و سو استفاده از مواد در ارتباط با حضور بی‌پی دی و اینکه آیا هر ریسک افزایش‌یافته را می‌توان به شرایط هم‌زیستی مانند اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی , اختلال سلوک یا اختلال اضطراب نسبت داد .
مطالعه حاضر داده‌های گسترده‌ای را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد - - شامل سوابق خانوادگی , اطلاعات از پزشکان مراقبت‌های اولیه , و یک مصاحبه روانی دقیق - که در آغاز یک بررسی مداوم در پی یک گروه از بیماران بی‌پی دی به بزرگسالی جمع‌آوری شد . علاوه بر شرکت کنندگان با بی‌پی دی , که در یک سن متوسط ثبت‌نام کردند , این مطالعه شامل شرکت کنندگان کنترل در همان سن است که به دقت غربالگری اختلالات خلقی را بررسی می‌کند .
میزان بروز هر نوع سو مصرف الکل یا وابستگی , سو مصرف و وابستگی به مواد مخدر و مصرف سیگار در شرکت کنندگان بی‌پی دی نسبت به گروه کنترل بیشتر بود . به طور کلی , میزان مصرف مواد / مصرف مواد در گروه دو قطبی بیش از ۰.۰۵ درصد و در گروه شاهد بود . هنگامی که برای شرایط رفتاری و روانی در نظر گرفته شد , نتایج هنوز ریسک بالاتری در گروه دو قطبی نشان می‌دهند . تجزیه و تحلیل اینکه چگونه شروع علایم دو قطبی مربوط به هنگام شروع مصرف مواد آغاز شد , آشکار کرد که بی‌پی دی , در بیشتر شرکت کنندگان مطالعه , آغاز شد .
داده‌ها همچنین نشان داد که جوانان دو قطبی که علائم آن در دوران نوجوانی آغاز شده بودند , احتمال بیشتری برای سو مصرف مواد مخدر و الکل داشتند . ساگین می‌گوید : " ممکن است که شروع بد تنظیمی در دوران نوجوانی , کودکان را در معرض خطر بالای قضاوت و خوددرمانی قرار دهد . " " همچنین ممکن است برخی تغییرات ژنتیکی فعال شده در نوجوانی , هم بی‌پی دی و هم سو مصرف مواد را در این جوانان روشن کند . این چیزی است که در حال حاضر در تحقیقات ژنتیک و تصویربرداری این گروه تحقیق می‌کنیم . "
او اضافه می‌کند که روشن ساختن این که آیا اختلال دو قطبی قبل از شروع سو مصرف مواد آغاز می‌شود , می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اگر بی‌پی دی , معمولا ً مقدم بر سو مصرف مواد باشد , ممکن است نقاط مداخله وجود داشته باشد که ما می‌توانیم تاثیر آن بر مصرف مواد مخدر و الکل را کاهش دهیم . درمان تهاجمی بی‌پی دی , می‌تواند خطر سو مصرف مواد را کاهش دهد, درست همانطور که ما نشان داده‌ایم که در adhd وجود دارد . او استادیار روان‌پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد است .
موسسه ملی بهداشت روانی از مطالعه طولانی‌مدت جوانان دو قطبی حمایت می‌کند که این گزارش یک مرحله است . نویسندگان مقاله وابستگی به مواد مخدر و الکل عبارتند از : جوزف مک گری , md , ژول آدامسون , جین انه , استفانی آلام , رابرت لوت , آلیسون پرایس و مایکل جکسون , scd های کودکان و مایکل جکسون , md , دانشگاه مونترال .
اختلال دوقطبی است ?
منبع :
طول عمر
خلاصه :
کم‌تر از نیمی از بیمارانی که قبلا ً مبتلا به اختلال دوقطبی بودند تشخیص اختلال دو قطبی براساس یک مصاحبه تشخیصی جامع , روان‌پزشکی و مصاحبه بالینی ساختاریافته برای dsm - iv را دریافت کردند .

مطالعه جدیدی توسط محققان دانشگاه رود آیلند و محققان دانشگاه براون گزارش می‌دهد که کم‌تر از نیمی از بیمارانی که قبلا ً دچار اختلال دو قطبی شده بودند تشخیص اختلال دو قطبی براساس یک مصاحبه تشخیصی جامع , روان‌پزشکی و مصاحبه بالینی ساختاریافته برای scid - iv بودند .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :