در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۸ ، بیست و دومین نشست سالانه جوامع حرفه‌ای Associated ( APSS ) ، ارتباط بین خواب ضعیف و رفتار خودکشی در بین کودکان و نوجوانان با اپیزودهای افسرده را پیدا می‌کند .
این مطالعه که توسط ماریا - سیسیلیا لوپز ، دکترای خود در دانشگاه سائوپائولو در برزیل نوشته شده‌است، بر روی افراد ۳۰۳ افراد مبتلا به اختلال دوقطبی خردسال و اختلال یک قطبی کودکان در طول حوادث افسردگی تمرکز دارد . وجود شکایات خواب و رفتار خودکشی از طریق مصاحبه‌های رو به رو در طول حوادث افسردگی شناسایی شد .
براساس این نتایج ، ۸۳.۸ درصد بیماران دچار اختلالات خواب شده بودند . خواب ضعیف در بین کسانی که اختلال دو قطبی و اختلال یک قطبی را دارند بیشتر بود ، و این به وضوح توسط حضور بی‌خوابی اولیه و بی‌خوابی خواب و درمان تشخیص داده شد . با کمال تعجب ، ارتباط قابل‌توجهی بین رفتار خودکشی و وجود شکایات خواب در هر دو گروه وجود داشت . نسبت افرادی که رفتار خودکشی را با شکایات خواب گزارش کرده‌اند ، در میان دو قطبی نسبت به بیماران تک‌قطبی بالاتر بود .
" ارتباط قوی بین افسردگی و محرومیت از خواب وجود دارد . رفتار خودکشی مرتبط با افسردگی به عنوان یک مشکل سلامت عمومی توصیف شده‌است و مفهوم کامل ممکن است به طور علمی در رابطه با کودکان و نوجوانان به عمقی که باید باشد مورد توجه قرار نگیرد . علاوه بر این ، رفتار خودکشی در بزرگسالان می‌تواند در دوران کودکی آغاز شود و باید زود تشخیص داده شود ."
دکتر لوپز با افزودن اینکه مشکلات neurobiological بالینی در مورد این یافته‌ها وجود دارند که باید روشن شوند ، گفت که حضور شکایات خواب در اختلالات افسردگی قطبی و قطبی باید منجر به جستجو برای رفتارهای انتحاری شود .
دکتر لوپز اشاره کرد : " به نظر من ، این تفاوت‌ها نشان می‌دهند که شکایت‌های خواب بین هر دو گروه می‌تواند به فرآیند تشخیص کمک کند و پی‌گیری جمعیت کودکان مبتلا به اپیزودهای افسرده آن‌ها باید رعایت شود " .
توصیه می‌شود که نوجوانان ۹ ساعت خواب شبانه و کودکان بین سنین بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت داشته باشند .
آکادمی پزشکی آمریکا ( AASM ) توصیه‌های زیر را برای نوجوانان در مورد چگونگی به دست آوردن یک خواب خوب خوب ارائه می‌دهد :
یک برنامه روتین خواب را دنبال کنید .
در هنگام خواب یک تنظیمات استراحت ایجاد کنید .
هر شب یک خواب کامل بخورید .
از غذاها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین دوری کنید ، همچنین هر دارویی که محرک و قبل از خوابیدن است .
تمام ساعات شب را بیدار نکنید تا امتحان کنید ، تکالیف را انجام دهید و غیره . اگر فعالیت‌های پس از مدرسه بیش از حد وقت گیر باشد ، کاهش این فعالیت‌ها را در نظر بگیرید .
کامپیوترها و تلویزیون‌ها را از اتاق‌خواب بیرون کنید .
گرسنه به رختخواب نروید ، اما قبل از خواب غذای زیادی بخورید .
از هر تمرین سختی در شش ساعت وقت خواب خود اجتناب کنید .
اتاق‌خواب خود را آرام ، تاریک و کمی خنک کنید .
هر روز صبح از خواب بیدار شوید .
ویژگی‌های خانواده برای Genes ، اختلال دوقطبی (دو قطبی ) :
مبدا :
NARSAD ، انجمن تحقیقات سلامت روانی
خلاصه :

تشخیص ویژگی‌های endophenotypes مرتبط با یک اختلال بالینی مهم است - - که می‌تواند به عنوان نقشه راه برای تشخیص ژن‌های مرتبط با بیماری‌ها عمل کند . به همین دلیل است که محققان در حال مطالعه خانواده‌ها برای شناسایی اقوام هستند که حامل ژن هستند برای اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی حتی اگر این افراد خودشان این بیماری‌ها را داشته باشند .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :