نویسندگان این مقاله می‌نویسند : " نخستین سال‌های بیماری در ارتباط با یک دوره درمان قطعی بیماری ، تکرار مکرر قطبیت ، کارکرد نادرست و عملکرد ضعیف یا کیفیت زندگی همراه است . " نویسندگان مقاله می‌نویسند : " آغاز زودرس بیماری در تشخیص اختلال دو قطبی در کودکان و نوجوانان و در نتیجه آزمایش‌ها دارویی برای بیماران مبتلا به اختلال زودرس دچار اختلال شده‌است . بررسی نسبتا ً کمی از روان‌درمانی برای بیماران خردسال وجود داشته‌است ."
دیوید جی . Miklowitz ، دکترا ، از دانشگاه کلرادو ، بول در و همکارانش یک کارآزمایی کنترل‌شده تصادفی را بین ۵۸ نوجوان ( متوسط سن ۱۴ ) با اختلال دو قطبی انجام دادند که در سه ماه گذشته یک قسمت حالت روحی را تجربه کرده بودند . بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ ، ۳۰ نوجوان به طور تصادفی برای دریافت pharmacotherapy به اضافه درمان متمرکز خانوادگی برای نوجوانان اختصاص داده شدند . بیش از نه ماه ، آن‌ها در ۲۱ جلسه ۵۰ دقیقه‌ای شرکت کردند . درمان شامل بیماران ، والدین و خواهران و خواهر و برادر بود و شامل آموزش در مورد بیماری ، آموزش ارتباطات و آموزش مهارت‌های حل مساله بود .
۲۸ نوجوان دیگر به اضافه مراقبت‌های پیشرفته اختصاص داده شدند ، که شامل سه جلسه خانوادگی ۵۰ دقیقه‌ای بود که بر پیش‌گیری از بازگشت آن‌ها متمرکز بود . ارزیاب‌ها ، که تکالیف گروهی بیماران را نمی‌دانستند ، هر سه‌تا شش ماه را برای دو سال ارزیابی کردند .
در مجموع ۶۰ درصد از گروه درمانی متمرکز شده خانواده و ۶۴.۳ درصد از گروه مراقبت افزوده ، دو سال پی‌گیری را به پایان رساندند ؛ از این گروه ۵۳ ( ۹۱.۴ درصد ) بهبودی کامل را از قسمت اصلی خلق آن‌ها تجربه کردند . هیچ تفاوتی بین دو گروه در نرخ بهبود یا در مقدار زمانی که قبل از یک رویداد روحی بعدی منقضی شده وجود نداشت . با این حال ، بیماران در گروه درمانی متمرکز بر خانواده به سرعت از علائم افسردگی درمان شدند و در طی این دوره دو ساله کم‌تر به افسردگی دچار شدند و نسبت به کسانی که در گروه مراقبت بالا بودند ، یک مسیر مثبت بیشتر برای افسردگی داشت .
نویسندگان نتیجه‌گیری می‌کنند : "برای افزایش نشانه‌های بیماری و بهبود کارکردی بین نوجوانان ، درمان متمرکز بر خانواده برای نوجوانان ممکن است نیاز باشد با مداخلات با مراقبت‌های گروهی همراه شود که در تثبیت شیدایی موثر تشخیص‌داده شده‌اند " . تاکید program's بر " کاهش تعارض در روابط خانوادگی ، تقویت حمایت اجتماعی و آموزش مهارت‌های بین فردی می‌تواند تاثیر قوی‌تر بر افسردگی قطبی داشته باشد."
این مطالعه توسط موسسه ملی کمک‌های بهداشت روان ، یک جایزه متمایز Investigator از اتحاد ملی تحقیقات درباره Schizophrenia و افسردگی و کمک‌هزینه تحصیلی از دانشگاه کلرادو در تحقیقات و کار خلاق ( دکتر Miklowitz ) حمایت شد .
بحران دو قطبی چیست ؟
مبدا :
کالج اروپایی of
خلاصه :

اختلال دوقطبی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های روانی است که اغلب با نیازهای درمان قابل‌توجه و بار اجتماعی و شغلی فوق‌العاده برای فرد و خانواده همراه است ( Pini و همکاران ، ۲۰۰۵ ) . در گذشته اختلال دوقطبی ، اختلال دوقطبی به طور معمول به عنوان یک اختلال episodic و در عین حال بسیار جدی و بالینی ( یا عاطفی ) منسوب است .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 23 دی 1397
بؤلوملر :