اغلب مبتلایان به سردرد و سردرد پس از ضربه , سردرد خود را بدتر می‌کنند و منجر به ترک مهم‌ترین وظایف روزانه خود می‌شوند و به دنبال آرامش تاریکی می‌گردند . مطالعه جدیدی از دانشکده پزشکی هاروارد نشان می‌دهد که افشای این مبتلایان به نور سبز با طول‌موج خالص به طور قابل‌توجهی حساسیت و حساسیت آن‌ها را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند شدت سردردها را کاهش دهد . نتایج امروز در مغز منتشر می‌شوند .
این بیماری که با بیش از ۸۰ % از حملات میگرن همراه است , انتخاب کمی برای مبتلایان به میگرن می‌دهد , اما برای جدا کردن خود در اتاق‌های تاریک , قادر به کار , مراقبت از خانواده و یا پی‌گیری فعالیت‌های روزمره نیست.
رامی شفاعت , استاد بی‌هوشی در مرکز پزشکی " بث اسرائیل " و دانشکده پزشکی هاروارد , و نویسنده این تحقیق می‌گوید : " اگر چه این بیماری به اندازه درد ناشی از سردرد میگرن نیست , " ناتوانی آن‌ها در تحمل نور است که اغلب آن‌ها را ناتوان می‌کنند . "
مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک نوار باریک از نور سبز , میگرن را به طور قابل‌توجهی کم‌تر از تمام رنگ‌های دیگر نور تشدید می‌کند و اینکه در شدت‌های کم , حتی می‌تواند سردرد را کاهش دهد .
هدف از این مطالعه بررسی تاثیر رنگ‌های مختلف نور بر سردرد در بیماران بدون اختلال بینایی بعد از کشف آن بود که تنها نور آبی بیماران مبتلا به میگرن نابینا را آزار می‌دهد .
آن‌ها از بیمارانی که دچار میگرن شدید بودند خواستند تا هر گونه تغییر در سردرد را هنگام مواجهه با شدت‌های مختلف آبی , سبز , کهربایی و قرمز گزارش کنند . در شدت بالای نور ( مانند یک دفتر روشن ) نزدیک به ۷۵ % از بیماران تشدید سردرد را گزارش کردند . و همکارانش به طور غیرمنتظره‌ای دریافتند که نور سبز در واقع درد خود را تا حدود 80 / 97 % کاهش می‌دهد .
دانشمندان برای درک اینکه چرا نور سبز باعث درد کم‌تر این بیماران می‌شود , آزمایش‌هایی را طراحی کردند که در آن اندازه سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط شبکیه ( در چشم ) و کورتکس ( در مغز ) این بیماران در پاسخ به هر رنگ نور اندازه‌گیری شد . آن‌ها دریافتند که نور سبز کوچک‌ترین سیگنال الکتریکی را هم در شبکیه و هم در کورتکس ایجاد می‌کند .
سپس , آن‌ها از مدل‌های حیوانی استفاده کردند تا نشان دهند که تالاموس , یک ناحیه مغزی که اطلاعات را در مورد نور از چشم به قشر منتقل می‌کند , اطلاعات را به گونه‌ای اصلاح می‌کند که توضیح دهد چرا نور قرمز و قرمز از آمبر سخت‌تر است و چرا آمبر سخت‌تر از سبز است .
او می‌گوید : " امید من این است که بیماران بتوانند یک روز خیلی زود از این یافته‌ها سود ببرند . " اما او هشدار می‌دهد که هزینه فعلی یک لامپ روشنایی و تکنولوژی نجومی است .
تحقیقات نشان می‌دهد که داروهای میگرن مورد استفاده قرار می‌گیرند
منبع :
دانشگاه توماس جفرسون
خلاصه :
تحقیقات جدید حاکی از آن است که میگرن بیشتر می‌تواند با داروهایی که برای انقباض رگ‌های خونی مشهور هستند درمان شود , تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیمارانی که مواد مخدر را خارج از برچسب دریافت کرده‌اند , عوارض قلبی و عروقی دیگری ندارند .

بنا به گفته بنیاد تحقیقات میگرن , حدود ۵۰۰ میلیون آمریکایی مبتلا به میگرن در ایالات‌متحده هستند . با این حال , به دلیل خطر سکته مغزی , رایج‌ترین و موثرترین رده‌های دارویی از نوع داروی ضد میگرن استفاده می‌شود . در حال حاضر محققان در زمینه سلامت جفرسون - جفرسون نشان داده‌اند که بیمارانی که مواد مخدر را خارج از برچسب دریافت کرده‌اند , عوارض قلبی و عروقی دیگری ندارند .
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 20 دی 1397
بؤلوملر :