داروهایی با کارایی ثابت
داروهای انتخابی معمولا ً مسدود کننده‌های بتا مانند پروپرانولول و متوپرولول , والپروات سدیم و توپیرامات و مسدود کننده کانال کلسیمی است . برخی مطالعات تصادفی و کنترل‌شده نشان می‌دهند که این داروها می‌توانند شیوع حملات میگرن را کاهش دهند , حتی اگر اکثریت آن‌ها در اصل برای درمان نشانه‌های دیگر توسعه داده می‌شدند . " همچنین , امید به پیش‌گیری از حملات میگرنی از مواد جدیدتر مانند آنژیوتانسین - مبدل آنژیوتانسین ii و آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین ii , وجود دارد . مواد و روش‌ها: این مطالعه به روش کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . این بررسی نشان داد که مصرف پروپرانولول کارایی مشابهی دارد و هر دو نسبت به دارونما برتری داشتند .
امید درمان جدید : آنتی‌بادی‌های تک‌تبار هدف cgrp را هدف قرار می‌دهند .
امید است در حال حاضر در آنتی‌بادی‌های تک‌تبار که یک نوروپپتید ( پپتید وابسته به ژن کلسی تونین ) را هدف قرار می‌دهند , قرار داده شود . cgrp یک نقش کلیدی در پاتوژنز سردرد اولیه دارد . آنتاگونیست های cgrp برای درمان میگرن حاد و پیش‌گیری توسعه یافته‌اند . اگرچه آن‌ها بسیار موثر هستند , اما معایب فراوانی نیز دارند : در برخی موارد درمان به دلیل اثرات جانبی حاد , از جمله افزایش مشخص آنزیم‌های کبدی , رها شده و در نتیجه آنتاگونیست های گیرنده cgrp تا به امروز تایید نشده اند . براساس مطالعات منتشر شده تاکنون , آنتی‌بادی مونوکلونال جدید علیه cgrp , یا گیرنده آن , بهتر تحمل می‌شود . او افزود : " اگرچه ایمنی و اثربخشی در درمان میگرن و میگرن هنوز باید در سه‌فاز تایید شود , من مطمئن هستم که به داروهایی که به طور خاص برای این امر توسعه یافته‌اند , دسترسی داشته باشیم تا به ما کمک کند تا مشکل سردرد اولیه را رفع کنیم . "
توکسین بوتولینوم
استفاده از سم بوتولینیوم a ( a . میگرن مزمن با شیوع مکرر سردرد همراه است که منجر به سطح بالایی از رنج در فرد می‌شود . اثرات مثبت این درمان در مطالعات مهم به خوبی اثبات شده‌است و این ماده همچنین اثربخشی خود را در درمان میگرن مزمن در عمل بالینی نشان داده‌است .
یک نوار باریک از نور سبز می‌تواند میگرن را بهبود بخشد
یافته‌ها نشان می‌دهد که نور سبز خالص احتمالا ً میگرن را تشدید می‌کند
منبع :
انتشارات دانشگاه آکسفورد
خلاصه :
اغلب مبتلایان به سردرد و سردرد پس از ضربه , سردرد خود را بدتر می‌کنند و منجر به ترک مهم‌ترین وظایف روزانه خود می‌شوند و به دنبال آرامش تاریکی می‌گردند . مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که افشای این مبتلایان به نور سبز با طول‌موج خالص به طور قابل‌توجهی حساسیت و حساسیت آن‌ها را به نور کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند شدت سردردها را کاهش دهد .
اغلب مبتلایان به سردرد و سردرد پس از ضربه , سردرد خود را بدتر می‌کنند و منجر به ترک مهم‌ترین وظایف روزانه خود می‌شوند و به دنبال آرامش تاریکی می‌گردند . مطالعه جدیدی از دانشکده پزشکی هاروارد نشان می‌دهد که افشای این مبتلایان به نور سبز با طول‌موج خالص به طور قابل‌توجهی حساسیت و حساسیت آن‌ها را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند شدت سردردها را کاهش دهد . نتایج امروز در مغز منتشر می‌شوند .

این بیماری که با بیش از ۸۰ % از حملات میگرن همراه است , انتخاب کمی برای مبتلایان به میگرن می‌دهد , اما برای جدا کردن خود در اتاق‌های تاریک , قادر به کار , مراقبت از خانواده و یا پی‌گیری فعالیت‌های روزمره نیست.
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 20 دی 1397
بؤلوملر :