در دو روز بعد از اوج استروژن در فاز لوتئال سیکل , که دوران پس از تخمک‌گذاری و قبل از قاعدگی است , میزان استروژن در زنان مبتلا به میگرن در مقایسه با میگرن در زنان بدون میگرن کاهش می‌یابد . روش بررسی : این مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی ۵۰ بیمار مبتلا به میگرن انجام شد .
مطالعات آینده باید بر روی رابطه بین سردرد و تغییرات هورمونی روزانه تمرکز کرده و پایه‌های احتمالی این نتایج را بررسی کنند. .
در حالی که اندازه و میزان داده‌های هورمونی مورد مطالعه نقاط قوت , محدودیت شامل زنان چینی و ژاپنی در گروه زنان بدون میگرن و زنان سفید و سیاه در گروه میگرن است . سطح هورمون‌های جنسی ممکن است با توجه به تفاوت‌های نژادی و نژادی متفاوت باشد .
زنان مبتلا به میگرن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ و میر بیشتر را دارند
متخصصان می‌گویند که میگرن باید یک شاخص مهم برای بیماری‌های قلبی و عروقی باشد .
منبع :
bmj
خلاصه :
براساس یافته‌های یک مطالعه بزرگ , زنانی که مبتلا به میگرن هستند , خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته را اندکی افزایش داده‌اند و احتمال مرگ آن‌ها از این شرایط بیشتر از زنانی است که میگرن ندارند .
براساس یافته‌های یک مطالعه بزرگ که امروز در bmj منتشر شده‌است , زنانی که مبتلا به میگرن هستند , خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مانند حملات قلبی و سکته را اندکی افزایش داده‌اند و احتمال مرگ آن‌ها از این شرایط بیشتر از زنانی است که میگرن ندارند .
متخصصان می‌گویند که این نتایج نشان می‌دهند که میگرن باید یک شاخص مهم برای بیماری‌های قلبی و عروقی باشد . اما برای تعیین علل احتمالی , تحقیقات بیشتری مورد نیاز است و اینکه درمان‌های پیش‌گیری از میگرن ممکن است به کاهش این خطرات مرتبط کمک کند .
میگرن به طور مداوم با خطر افزایش خطر مرتبط است , اما مطالعات اندکی در مورد میگرن با بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ و میر نشان داده‌اند .
بنابراین تیمی از محققان و محققان آلمانی یک مطالعه آینده‌نگر را برای بررسی ارتباط بین میگرن , بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ و میر انجام دادند .
داده‌ها از طریق پرسشنامه جمع‌آوری شد . مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع توصیفی - مقطعی بود .
به طور کلی , زنان در خط پایه تشخیص پزشکی از میگرن را گزارش کردند . در طی سال‌ها پی‌گیری , کل حوادث بیماری‌های قلبی - عروقی رخ داد و زنان مبتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی فوت کردند .
در مقایسه با زنانی که میگرن نداشتند , این نتایج نشان می‌دهد که زنانی که میگرن را گزارش کرده‌اند , خطر بیشتری برای بیماری‌های قلبی - عروقی از جمله حملات قلبی , سکته و عروق کرونری دارند .
این انجمن‌ها پس از تعدیل عوامل دیگری که ممکن است خطر ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش دهند , باقی ماندند .
علاوه بر این , میگرن با خطر بالاتری برای مرگ و میر قلبی - عروقی همراه بود . این ارتباط در زیر گروه‌های زنان شامل سن , وضعیت سیگار کشیدن, فشار خون , هورمون‌درمانی و استفاده از قرص‌های پیش‌گیری از بارداری مشابه بود .

ربکا بری از دانشکده پزشکی هاروارد و ملیسا ۱ از دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو هشدار دادند که " بزرگی خطر نباید بیش از حد مورد تاکید قرار گیرد " چرا که " این میزان در سطح یک بیمار کوچک است , اما هنوز هم در سطح جامعه اهمیت دارد چون میگرن بسیار رایج است . "
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 20 دی 1397
بؤلوملر :