همبستگی فردی بین محرک‌ها و حملات میگرن
در نتیجه مطالعه حاضر با استفاده از تحلیل کلی برای کل جامعه مورد مطالعه مقایسه می‌شود . در عین حال , در عین حال , یافته‌ها : از میان جمعیت بیماران مبتلا به تالاسمی که روزانه یک دفترچه خاطرات مفصلی داشتند , تشخیص علل احتمالی میگرن با انجام تحلیل‌های شخصی امکان پذیر بود . بطور متوسط چهار عامل محرک وجود داشت . طبق نظر متخصصان وین سی , " آنچه غیر منتظره بود این بود که نیم‌رخ فردی عوامل محرک ممکن بسیار متغیر بوده و در ۵۳ % بیماران منحصر به فرد بود . هر یک از عوامل محرک میگرن با حملات میگرن با حداقل برخی از بیماران ارتباط داشتند . با این حال , در تحلیل کلی همه داوطلبان , این تنها موردی برای هشت عامل بود .
این بدان معنی است که تا به حال بزرگ‌ترین بخش بیماران , محرک فردی بوده‌است که ممکن است در کل بیماران شناسایی نشود . برای اولین بار , این تحلیل جدید اطلاعاتی در مورد همبستگی بین حملات میگرن و طیف وسیعی از عوامل محرک ممکن برای هر بیمار ارائه می‌دهد و بنابراین گامی به سوی مدیریت شخصی میگرن است . "
در زنان مبتلا به میگرن سطح استروژن بیشتر است ?
منبع :
آکادمی علوم اعصاب آمریکا
خلاصه :
محققان مدت‌های مدیدی است که هورمون‌های استروژن نقش مهمی در میگرن دارند. اما تحقیقات کمی در مورد چگونگی این کار صورت‌گرفته است . آیا زنان مبتلا به میگرن سطح استروژن بالاتری دارند ? سطوح بالاتری در اوج چرخه ماهانه ?
محققان مدت‌های مدیدی است که هورمون‌های استروژن نقش مهمی در میگرن دارند. اما تحقیقات کمی در مورد چگونگی این کار صورت‌گرفته است . آیا زنان مبتلا به میگرن سطح استروژن بالاتری دارند ? سطوح بالاتری در اوج چرخه ماهانه ?
تحقیقات منتشر شده در ماه ژوئن مجله پزشکی مغز (عصب‌شناسی ) , مجله پزشکی آکادمی علوم اعصاب آمریکا , نشان می‌دهد که برای زنانی که سابقه میگرن دارند , سطح استروژن ممکن است در روزه‌ای قبل از قاعدگی بیشتر از قاعدگی باشد تا زنانی که سابقه میگرن ندارند . برای سایر الگوهای هورمونی , بین زنان مبتلا به میگرن و زنانی که میگرن نداشتند تفاوت وجود نداشت .
این مطالعه همچنین نشان داد که زنان مبتلا به سابقه میگرن , بدون توجه به اینکه آیا در طول این چرخه دچار میگرن بودند , کاهش بیشتری داشتند .
این نتایج نشان می‌دهد که فرآیند دو ضربه ممکن است استروژن را به میگرن پیوند دهد . ممکن است کاهش سریع استروژن باعث آسیب‌پذیر شدن زنان در معرض حملات میگرن نظیر استرس , کمبود خواب , غذا و شراب شود . دکترای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آلبرت اینشتین در برونکس , نیویورک , و عضو آکادمی علوم اعصاب آمریکا است .

هدف از این مطالعه بررسی شیوع میگرن در زنان مبتلا به میگرن با سابقه میگرن در زنان مبتلا به میگرن است . زنان بسیار متوسط بودند . محققان سطوح هورمونی را از نمونه‌های ادرار روزانه به مدت یک سیکل ماهانه اندازه‌گیری کردند ; مقادیر حداکثر هورمون کورتیزول , میانگین سطح روزانه و میزان روز به روز کاهش در طی پنج روز پس از هر دوره اوج هورمون در سیکل‌های آن‌ها محاسبه شد .
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 20 دی 1397
بؤلوملر :