مواد و روش‌ها : این مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به میگرن انجام شد . در این میان , حوادث قلبی و عروقی در زنان باردار مشاهده شد . در این گزارش آمده‌است : " تحلیل ما نشان می‌دهد که میگرن باید یک شاخص مهم برای بیماری‌های قلبی - عروقی به ویژه در زنان تلقی شود . " وی افزود : " خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی در زنان با تشخیص میگرن برابر بود . در مقایسه با زنانی که تحت‌تاثیر این بیماری قرار نگرفته بودند , خطر ابتلا به سکته قلبی در زنانی که میگرن داشتند بیشتر بود . ~~~ خطر ابتلا به سکته مغزی در زنان بالاتر از مردان بود . "
در حالی که مطالعه شامل تعداد زیادی از عوامل خطرزای قلبی بود, هیچ اطلاعاتی بر روی نشانگرهای زیستی فردی یا ویژگی‌های میگرن نظیر وجود یا عدم وجود میگرن در دسترس نبود . بنابراین انجام تحقیقات بیشتر به منظور شناسایی عوامل زمینه‌ساز این پیوندها و توسعه درمان‌های پیشگیرانه ضروری است . سوال این است که آیا مبتلایان مرد میگرن ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی را افزایش دهند . میگرن شیوع بالایی در جمعیت عمومی دارد . در نتیجه نیاز مبرم به درک مکانیسم‌های و فرآیندهای زیستی برای ارائه راهکارهای پیشگیرانه برای بیماران مبتلا به میگرن وجود دارد . "
پژوهشگران از رسانه‌های اجتماعی برای کشف اطلاعات جدید در تجارب حسی میگرن استفاده می‌کنند.
منبع :
سیستم بهداشت
خلاصه :
محققان می‌گویند که میگرن در صدر خطرناک‌ترین بیماری‌های پزشکی جهان قرار دارد . در یک مطالعه جدید , محققان از رسانه‌های اجتماعی برای ارائه بینش مهم درباره بوها و توهمات میگرن استفاده می‌کنند .
بنا به گفته محققان بالینی از مرکز سردرد تنشی و دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین , یک انجمن رسانه‌های اجتماعی که به شدت قاچاق شده‌است , یافته‌های جدیدی در مورد علایم میگرن ارائه می‌کند . یک گزارش جدید , " تجربیات حسی خاص در میگرن : یک مطالعه رسانه‌ای اجتماعی " , اپیدمیولوژی بیماری مهم در تجارب میگرن مانند توهمات بویایی را نشان می‌دهد که ممکن است در طول ارتباطات پزشک / بیمار سنتی آشکار نشود . داده‌های این مطالعه در نشست سالانه انجمن سردرد آمریکا که در ۲۲ ژوئن تا ۱۸ ژوئن در سن دیگو برگزار شد ارائه خواهد شد .

میگرن در صدر خطرناک‌ترین بیماری‌های پزشکی جهان قرار دارد, با این حال در حال افزایش است . در حالی که دچار توهم درباره بوها , صداها و سلیقه‌های خاص هستند , این علایم در طبقه‌بندی جامعه سردرد بین‌المللی گنجانده نشده است . برای کسب بینش بیشتر در مورد این تظاهرات , محققان در روانشناسی و اینشتین به میگرن روزانه خود ضربه زدند , یک جلسه آنلاین که به صورت مصرف‌کننده رو به رو می‌شد . پرس و جو حول توهمات بویایی , به ویژه بوی ناخوشایند مانند دود سیگار و بوی حیوانی آن چیزی بود که بیشتر آن‌ها به صورت آنلاین جستجو می‌کردند . همچنین query ها به عنوان صدای غالب میگرن شناخته شدند . مزه ناخوشایند , خصوصا ً مزه فلزی , عموما ً جستجو می‌شد .
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 20 دی 1397
بؤلوملر :