میگرن یک اختلال ناتوان‌کننده است که در سراسر دنیا در سراسر دنیا دیده می‌شود , اما مکانیسم‌های مولکولی آن بخوبی شناخته‌نشده است .
زمانی که محققان نگاه دقیق ‌تری به نواحی ژنومی این مطالعه داشتند , متوجه شدند که بیشتر آن‌ها با ژن‌های شناخته‌شده همپوشانی دارند . جالب توجه است که تعداد زیادی از ژن‌ها قبلا ً با برخی بیماری‌های عروقی مرتبط بوده و چهار نفر دیگر نیز در تنظیم لحن عروقی , حمایت از اهمیت رگ‌های خونی در حملات میگرن , نقش دارند .
" این یافته ژنتیکی اولین گام محسوس در جهت توسعه درمان شخصی و مبتنی بر شواهد برای این بیماری بسیار پیچیده است . ما پزشکان مدت‌های مدیدی است که می‌دانیم که بیماران میگرنی با یکدیگر تفاوت دارند و داروهایی که برای برخی بیماران کار می‌کنند برای دیگران کاملا ً ناکارآمد هستند . "
او ادامه می‌دهد : " در آینده , ما امیدواریم که این اطلاعات در تقسیم بیماران به گروه‌های حساسیت ژنتیکی مختلف برای آزمایش‌های بالینی دارویی مورد استفاده قرار گیرد , در نتیجه احتمال شناسایی بهترین درمان ممکن برای هر زیرگروه را افزایش می‌دهد . "
" این یافته‌ها جالب ارتباط میگرن با اختلالات عروقی را با استفاده از روش‌های محاسباتی جدید ایجاد کرد که داده‌ها را از پایگاه‌داده‌های مختلف زیستی بین‌المللی استفاده و ترکیب می‌کند . این مجموعه داده‌ها در شرایطی مانند این ارزشمند هستند که نمونه‌های بافتی از بیماران به آسانی در دسترس نیستند و بر اهمیت به اشتراک گذاری داده‌ها تاکید دارند . "
میگرن به عنوان یک علامت خطر برای حمله قلبی
بیماران زن با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
منبع :
برلین شرقی
خلاصه :
در حال حاضر گروهی از محققان قادر به ایجاد موارد زیر هستند : بیماران زن میگرن خطر سکته یا سکته قلبی بیشتری نسبت به زنان بدون میگرن دارند . یافته‌های آن‌ها براساس تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده به عنوان بخشی از مطالعه سلامت پرستاران مستقر در آمریکا است .
زنانی که از سردردهای میگرنی رنج می‌برند , خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در آینده اندکی افزایش داده‌اند . تیمی از محققان به رهبری دکتر توبیاس توبیاس, رئیس موسسه بهداشت عمومی در برلین , در حال حاضر قادر به ایجاد موارد زیر است : بیماران زن میگرن خطر سکته یا سکته قلبی بیشتری نسبت به زنان بدون میگرن دارند . یافته‌های آن‌ها براساس تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده به عنوان بخشی از مطالعه سلامت پرستاران مستقر در آمریکا است و در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده‌است .

براساس گزارش انجمن متخصصین اعصاب آلمان , سردردهای میگرنی شیوع بالایی در جمعیت عمومی دارند و حدود یک در پنج نفر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. در حالی که میگرن با خطر افزایش خطر مرتبط است , تنها چند مطالعه وجود دارند که رابطه میگرن با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ و میر را نشان می‌دهند . گروهی از محققان و محققان آلمانی در حال حاضر داده‌هایی را از بیش از ۳۰۰ زن که در مطالعه بهداشت و درمان پرستاران ثبت‌نام کرده‌اند , تحلیل کرده‌اند .
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 20 دی 1397
بؤلوملر :