توانایی‌های اجتماعی ضعیف ممکن است برای سلامتی مضر باشد
مبدا :
دانشگاه آریزونا
خلاصه :
در حالی که کمبود مهارت‌های اجتماعی به مشکلات سلامتی ذهنی مانند افسردگی مرتبط است ، یک مطالعه جدید مهارت‌های اجتماعی ضعیف را به سلامت فیزیکی ضعیف پیوند می‌دهد . آن‌هایی که در شرایط اجتماعی تقلا می‌کنند استرس و تنهایی بیشتری را تجربه می‌کنند که می‌تواند بر روی بدن تاثیر بگذارد .
طبق یک مطالعه جدید از دانشگاه آریزونا ، کسانی که در شرایط اجتماعی مبارزه می‌کنند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای مشکلات جسمی و جسمی قرار بگیرند .
به دلیل اینکه افرادی که مهارت‌های اجتماعی ضعیفی دارند تمایل دارند استرس و تنهایی بیشتری را تجربه کنند که هر دو می‌توانند بر سلامت تاثیر منفی بگذارند .
این مطالعه که در نشریه "ارتباطات سلامت الکترونیکی" منتشر شده‌است ، در میان اولین کسانی است که مهارت‌های اجتماعی را به لحاظ جسمانی ، نه فقط سلامت روانی ، مرتبط می‌سازد .
Segrin گفت : " ما برای مدتی طولانی می‌دانیم که مهارت‌های اجتماعی با مشکلات سلامتی ذهنی مانند افسردگی و اضطراب مرتبط هستند . دو متغیر - - تنهایی و استرس - به نظر می‌رسد چسبی هستند که مهارت‌های اجتماعی ضعیف را به سلامتی پیوند می‌دهد . افرادی که مهارت‌های اجتماعی ضعیفی دارند ، در زندگی خود استرس و تنهایی بالایی دارند ."
این مطالعه براساس بررسی نمونه آماری ۷۷۵ نفر ، سن ۱۸ تا ۹۱ ساله است که از آن‌ها خواسته شد به صورت آنلاین به سوالاتی که برای اندازه‌گیری مهارت‌های اجتماعی ، استرس ، تنهایی ، و سلامت جسمی و جسمی طراحی شده‌اند پاسخ دهند .
مهارت‌های اجتماعی به مهارت‌های ارتباطی اشاره می‌کنند که به افراد امکان تعامل موثر و مناسب با دیگران را می‌دهد . تمرکز بر روی چهار شاخص خاص از مهارت‌های اجتماعی : توانایی ارائه حمایت عاطفی از دیگران ؛ خود افشا ، یا توانایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی با دیگران ؛ مهارت‌های تایید منفی ، یا توانایی معرفی خود به دیگران و یا توانایی معرفی خودتان به دیگران و آشنا کردن آن‌ها .
Segrin گفت که مطالعه شرکت کنندگانی که در این مهارت‌ها کمبود داشتند ، استرس بیشتری ، تنهایی بیشتر ، و سلامت کلی و سلامت جسمی را گزارش دادند .
در حالی که تاثیرات منفی استرس بر روی بدن به مدت طولانی شناخته شده‌است ، تنهایی به تازگی عامل خطر سلامتی شناخته شده‌است .
" ما حدود ۱۵ سال پیش متوجه شدیم که تنهایی در حقیقت یک خطر جدی برای مشکلات سلامتی است . Segrin گفت : " به عنوان یک خطر جدی برای سیگار کشیدن، چاقی یا خوردن یک رژیم غذایی با چربی بالا با عدم ورزش . "
Segrin تجربه تنهایی را به روشی که مردم احساس می‌کنند وقتی با عجله برای بیرون رفتن از در و یافتن کلیدهای خود دارند احساس می‌کنند - - به جز احساسی که هرگز واقعا ً از بین نمی‌رود .
او گفت : " وقتی ما کلیدهای خود را از دست می‌دهیم ، ۹۹ درصد از زمانی که آن‌ها را پیدا می‌کنیم ، فشار از بین می‌رود ، ما سوار اتومبیل می‌شویم و بر می‌گردیم . آن‌ها پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند را پیدا نمی‌کنند ، و این فشار دیوانه‌وار به دنبال یافتن عوارضی برای آن‌ها است ."
Segrin می‌گوید که خبر خوب این است که ثابت شده‌است که مهارت‌های اجتماعی ، متمایل به مداخله هستند .
او گفت : " برای افرادی که واقعا ً می‌خواهند مهارت‌های اجتماعی خود را بهبود بخشند و بر روی آن‌ها کار کنند ، there's درمانی ، مشاوره there's و مهارت‌های اجتماعی نیز وجود دارد ."
Segrin گفت که با این وجود ، متاسفانه بسیاری از افرادی که مهارت‌های اجتماعی ضعیفی دارند این مساله را درک می‌کنند .

Segrin گفت : " یکی از مشکلات داشتن مهارت‌های اجتماعی ضعیف ، کمبود آگاهی اجتماعی است ، پس اگر آن‌ها تاریخ دریافت نکنند ، آن‌ها با همکاران خود و یا همسر خود بحث می‌کنند ، آن‌ها خودشان را به عنوان یک مشکل می‌بینند و آن‌ها حتی از آن آگاه نیستند .
منبع سایت علم روز

چهارشنبه 19 دی 1397
بؤلوملر :