تاثیر واضح درمان هنری بر افسردگی شدید
مبدا :
دانشگاه گوتنبرگ
خلاصه :
اولین ورزش در درمان هنری گفت : تصویری از این که شما در این روز خاص چه احساسی دارید ایجاد کنید . پس از ده تیمار ، بیمارانی که از افسردگی شدید یا متوسط رنج می‌بردند ، بهبود بیشتری نسبت به بیماران گروه کنترل نشان دادند ، تحقیقات را نشان می‌دهند .
اولین ورزش در درمان هنری گفت : تصویری از این که شما در این روز خاص چه احساسی دارید ایجاد کنید . پس از ده تیمار ، بیمارانی که از افسردگی شدید یا متوسط رنج می‌بردند ، بهبودی بیشتری نسبت به بیماران گروه کنترل نشان دادند ، که در آکادمی Sahlgrenska تحقیقات نشان می‌دهند .
کریستینا Blomdahl ، دکترای خود را در موسسه علوم بهداشت و درمان ، درمانگر حرفه‌ای و درمانگر هنری ، می‌گوید : " نتیجه این است که این روش درمانی است که پیشرفت آن‌ها را تسهیل نموده‌است . "
او به عنوان بخشی از رساله خود ، به ۴۳ بیمار مبتلا به افسردگی شدید و متوسط ، اجازه می‌دهد تا تحت یک روش درمانی دستی که خود را پرورش داده ، دچار افسردگی شدید شود . گروه کنترل شامل ۳۶ نفر بود که همگی از یک وضعیت پزشکی رنج می‌بردند .
به موازات این ، همه شرکت کنندگان ترکیبات متفاوتی از دارو ، درمان رفتاری شناختی ، درمان psychodynamic درمانی و درمان فیزیکی را ارائه کردند . اکثریت شرکت کنندگان چنان تحت‌تاثیر افسردگی خود قرار گرفتند که نتوانستند کار کنند .
درمان هنری فردی در رشته روان‌پزشکی یا مراقبت‌های اولیه صورت گرفت و توسط یک درمانگر آموزش ویژه انجام شد . هر جلسه با یک جلسه مختصر و یک تمرین استراحت آغاز شد . بعد از آن ، مداد ، رنگ آبی و ایجاد آن که در دستور کار قرار داشت ، بر پایه یک چیدمان از پیش تعیین‌شده قرار داشت .
" آن‌ها به دنبال دستی که من برای آن ایجاد کرده بودم را دنبال کردند تا مطمئن شویم که علمی است ، اما با اینکه همه به همین موضوع برای ادامه دادن به این تمرینات گوش داده بودند . این مطالب ساده بودند ، و به مردم امکان می‌داد که هر کاری را که می‌خواستند انجام دهند ، و سپس آن‌ها در مورد تصویر و اهمیت آن برای شرکت کنندگان صحبت می‌کردند . "
پس از ۱۰ جلسه درمانی طولانی ، بیماران به طور متوسط در حدود پنج مرحله برای افسردگی مورد استفاده قرار گرفتند . جهش بزرگی که مستلزم تغییر قابل‌توجه در زندگی روزمره است و گاهی ممکن است به این معنی باشد که بیمار قادر به بازگشت به سر کار است .
اضطراب ، خواب ، توانایی برای دست گرفتن ابتکار و مشارکت عاطفی برخی از عواملی هستند که ارزیابی می‌شوند . در گروه کنترل که تحت درمان هنری قرار نگرفته بود ، هیچ تغییر قطعی وجود نداشت .
کریستینا Blomdahl می‌گوید : " نقطه کانونی این بود که مردم احساس می‌کردند که خود را ملاقات می‌کنند ؛ اینکه تصویر به عنوان آینه‌ای عمل می‌کند که در آن شما می‌توانید اکتشافات جدیدی را در مورد خودتان انجام دهید ، کمی شبیه به آمدن به زندگی .
" حتی افرادی که هیچ مزیت مستقیمی از درمان نداشتند ، بهبود یافته بودند . وی ادامه می‌دهد : " تصاویر نقاشی براساس موضوعات و بحث در مورد تصاویر با درمانگر ، تحریک نفس و تحریک مغزی را ترویج می‌دهد که در خارج از ذهن هشیار اتفاق می‌افتد . "

او گفت : " این امید من است که درمان هنری دوباره در مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد . براساس ملزومات مدارکی که توسط روان‌پزشکی به فراموشی سپرده شده‌است ، اما این یکی از بزرگ‌ترین مطالعاتی است که در این حوزه انجام شده‌است و این گامی است که ممکن است منجر به آموزش افراد بیشتری در آن شود و این روش مجددا ً مورد استفاده قرار گیرد .
منبع سایت علم روز

چهارشنبه 19 دی 1397
بؤلوملر :