ناراحتی پدران که به خطر افتادن کمک نمی‌کنند
مبدا :
دانشگاه لوند
خلاصه :
افسردگی پس از زایمان در میان مادران جدید پدیده‌ای شناخته‌شده است . با این حال ، دانش درباره افسردگی در پدران جدید محدودتر است . یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افسردگی بین پدران جدید ممکن است رایج‌تر از قبل باشد . همچنین خطر بزرگی وجود دارد که با استفاده از ابزار غربالگری today's شناسایی نشود و پدران نیز کمکی که به آن‌ها نیاز دارند را دریافت نمی‌کنند .
افسردگی روحی در میان مادران جدید پدیده‌ای شناخته‌شده است . با این حال ، دانش درباره افسردگی در پدران جدید محدودتر است . یک مطالعه جدید از دانشگاه لوند در سوید نشان می‌دهد که افسردگی بین پدران جدید ممکن است رایج‌تر از قبل باشد . همچنین خطر بزرگی وجود دارد که با استفاده از ابزار غربالگری today's شناسایی نشود و پدران نیز کمکی که به آن‌ها نیاز دارند را دریافت نمی‌کنند .
تشخیص افسردگی در والدین جدید نه تنها برای خاطر خود بلکه به این دلیل که والدین افسرده اغلب نسبت به نیازهای کودک خود حساسیت کمتری دارند ، به خصوص اگر کودک زیاد گریه کند. نوزادان والدین افسرده تمایل دارند تحریک کمتری دریافت کنند که در نهایت منجر به رشد کندتر می‌شود . در برخی موارد ، افسردگی ممکن است منجر به غفلت از کودک یا رفتارهای نادرست اجباری شود .
Elia Psouni ، دانشیار روان‌شناسی رشد و هم‌کار مطالعه ، همراه با روانشناسان یوهان Agebjorn و Hanne Linder می‌گوید : " این رفتارها غیرمعمول نیستند - افسردگی نه تنها شامل رنج عمده‌ای برای پدر و مادر ، بلکه برای کودک نیز خطرناک است . "
همه مادران جدید برای افسردگی غربالگری می‌شوند و حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از زنان در طول سال اول پس از زایمان تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند . اما پدران پدران نیز ادعا می‌کنند که نسبت پدران افسرده بیشتر از ۸ درصد است .
مطالعه ۴۴۷ پدران جدید نشان داد که روش تثبیت‌شده تشخیص افسردگی ( EPDS ، ادینبورگ ، مقیاس افسردگی ) به طور ضعیفی روی مردان عمل می‌کند .
Elia Psouni می‌گوید : " این به این معنی است که آمار فعلی ممکن است حقیقت را وقتی که به افسردگی در پدران جدید می‌رسد را بازگو نکند . این روش کنترل علائمی را نشان نمی‌دهد که به ویژه در مردان رایج هستند ، مانند عصبانیت ، بی‌قراری ، تحمل استرس کم ، و عدم کنترل خود ."
با اینکه یک سوم از پدران افسرده در این مطالعه افکار خود را از آسیب زدن به خود داشتند ، اما تعداد کمی از آن‌ها در ارتباط با سیستم مراقبت بهداشتی بودند . در میان کسانی که به طور متوسط در معرض افسردگی شدید قرار گرفتند ، ۸۳ درصد در رنج خود با هیچ‌کس شریک نبودند . اگرچه به سختی می ‌توان فهمید که رقم مربوط به مادران جدید ۲۰ تا ۵۰ درصد است .
گفتن اینکه به افرادی که احساس افسردگی می‌کنید ممنوع است ؛ به عنوان یک والد جدید ، انتظار می‌رود که شما خوشحال باشید . در راس این تحقیق ، تحقیقات قبلی نشان داده‌است که مردان اغلب تمایلی به دنبال کمک به مسائل بهداشت روانی ، به خصوص افسردگی ندارند ؛ بنابراین شک دارند که آن‌ها درد خود را به پرستار کودکان فاش خواهند کرد ."
Elia Psouni ، یوهان Agebjorn و Hanne Linder امیدوارند که مطالعه آن‌ها منجر به بهبود روش‌های غربالگری مطابق با پیشنهادها آن‌ها شود تا بتواند به همه پدران برسد . روشی که آن‌ها توسعه یافتند ، که سوالات مربوط به مقیاس افسردگی Male و GMDS ( Gotland Male Male ) را ترکیب می‌کند، برای به دست گرفتن پدران با نشانه‌های چندگانه افسردگی مناسب است .
وقتی نوبت به کنترل افسردگی در پدران می‌رسد ، علیا Psouni معتقد است که این دوره زمانی باید طولانی‌تر از ۱۲ ماه باشد که در حال حاضر در مطالعات مادران جدید به کار گرفته می‌شود .

در میان پدران ، افسردگی حتی در پایان سال اول رایج است ، که ممکن است به خاطر این واقعیت باشد که به ندرت کمک می‌گیرند ، اما ممکن است توضیحات دیگری وجود داشته باشد . هر چه که باشد ، نظارت بر سلامت پدران اهمیت دارد ، زیرا بخشی از مرخصی والدین معمولا ً در اواخر سال اول زندگی رخ می‌دهد ."
منبع سایت علم روز

چهارشنبه 19 دی 1397
بؤلوملر :