لبخند زدن لزوما ً به این معنی نیست که شما خوشحال هستید
منبع :
دانشگاه ساسکس
خلاصه :
با توجه به تحقیقات جدید , لبخند زدن لزوما ً نشان نمی‌دهد که ما خوشحال هستیم .
با توجه به تحقیقات جدید در برایتون و مدرسه پزشکی ساسکس , لبخند زدن لزوما ً نشان نمی‌دهد که ما خوشحال هستیم .
اعتقاد بر این است که لبخند زدن به معنای شادی یک فرد است و معمولا ً زمانی رخ می‌دهد که با فرد یا گروهی دیگر درگیر شوند . با این حال , یک مطالعه جدید به رهبری دکتر هری پاتر , کارشناس علوم زبان در فیزیولوژی , نشان می‌دهد که همیشه چنین نیست .
او ادعا می‌کند که روشی که مردم اغلب در طول یک به یک انسان رفتار می‌کنند , این است که آن‌ها از نظر اجتماعی نامزد شده‌اند .
تحقیق او در مورد درخواست شرکت کنندگان برای بازی در یک بازی آزمون جغرافیای متشکل از نه سوال دشوار بود تا آن‌ها اغلب پاسخ غلط دریافت کنند .
شرکت‌کنندگان نشسته با یک کامپیوتر تنها در یک اتاق تعامل داشتند در حالی که صورت‌های آن‌ها ویدیویی ضبط شد .
پس از آزمون , از شرکت کنندگان خواسته شد تا تجربه ذهنی خود را با استفاده از طیف وسیعی از هیجان‌های منفی شامل " بی‌حوصله " , " علاقمند " و " نا امید " , مورد ارزیابی قرار دهند .
در عین حال , حالات صورت خودبه خودی آن‌ها توسط قاب به منظور قضاوت در مورد این که چقدر آن‌ها بر پایه یک مقیاس بین ۱ تا 8 / 1 لبخند می‌زنند , مورد تحلیل قرار گرفتند .
دکتر مالون گفت : " بر طبق برخی محققان , لبخند واقعی نشان‌دهنده حالت درونی نشاط و سرگرمی است .
اما نظریه اکولوژی رفتاری نشان می‌دهد که همه لبخندها ابزار مورد استفاده در تعاملات اجتماعی هستند .
مطالعه ما نشان داد که در این آزمایش‌ها تعامل انسان و رایانه , لبخند زدن با شادی هدایت نمی‌شود ; بلکه با تعامل ذهنی همراه است , که مانند یک سوخت اجتماعی برای لبخند زدن عمل می‌کند , حتی وقتی که با یک کامپیوتر در ارتباط با کامپیوتر ارتباط برقرار می‌کنید . "
از نظر آماری , احساسی که بیشتر با لبخند مرتبط بود " درگیری " بود تا " شادی " یا " نا امیدی " .
چارچوب با تحلیل لبخند چارچوب هر یک از ۹ سوال را به یک سوال و پاسخ داد .
شرکت کنندگان در طول مدت زمانی که سعی داشتند پاسخ‌هایی را بیابند تمایل به لبخند نداشتند .
با این حال , آن‌ها درست بعد از اینکه بازی رایانه‌ای به آن‌ها اطلاع داده بود که پاسخ آن‌ها صحیح یا اشتباه است , لبخند زدند .
دکتر مالون گفت : " در طول این دوره کامپیوتری , لبخند زدن درست بعد از پاسخ نادرست به سوالات , اساسا ً افزایش یافت . این رفتار را می‌توان با درجه‌بندی تعهد به جای درجه‌بندی شادی یا ناکامی توضیح داد . "
تصاویر mri از فعالیت مغز حمایت می‌کنند .
منبع :
مرکز پزشکی ویک فارست
خلاصه :
تعجب می‌کنم که چرا بعضی از مردم نسبت به دیگران درد کمتری احساس می‌کنند ? مطالعه ممکن است یکی از پاسخ‌ها را پیدا کرده باشد .
تعجب می‌کنم که چرا بعضی از مردم نسبت به دیگران درد کمتری احساس می‌کنند ? مطالعه‌ای که در دانشکده پزشکی ویک فارست انجام شد ممکن است یکی از پاسخ‌ها را پیدا کند . نویسنده برجسته تحقیق , فادل زیدان , استادیار روانشناسی و آناتومی در دانشکده پزشکی , بخشی از مرکز پزشکی باپتیست , گفت : " ذهن آگاهی مربوط به آگاهی از لحظه حاضر بدون عکس‌العمل احساسی یا قضاوت است . " " اکنون می‌دانیم که برخی از مردم نسبت به دیگران نگران هستند و این افراد به ظاهر احساس درد کمتری می‌کنند . "
این مطالعه مقاله‌ای است که در مطبوعات منتشر شده‌است .

برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون t مستقل استفاده شد . در این مطالعه پس از مطالعه , زیدان به دنبال تعیین این بود که آیا ذهن آگاهی , یک سطح ذاتی یا طبیعی ذهن آگاهی , با حساسیت کم‌تر درد ارتباط دارد و مشخص می‌کند که مکانیسم‌های مغز چه نقشی دارند .
منبع سایت علم روز

سه شنبه 18 دی 1397
بؤلوملر :