یک تیم از محققان محاسبات متمایزی را که زمانی رخ می‌دهد که ما بین زبان‌های مختلف سوییچ می‌کنیم ، کشف کرده‌اند ، یافته که بینش‌های جدیدی را در ماهیت of ارایه می‌دهد .
Esti بلانکو ، نامزد دکترای دانشگاه نیویورک و نویسنده اصلی این مطالعه ، که در مجله مقالات آکادمی ملی علوم دیده می‌شود ، توضیح می‌دهد : " یافته‌های ما به مشخص کردن آنچه در مغز در این فرآیند رخ می‌دهد ، کمک می‌کند - به طور خاص ، آنچه فعالیت عصبی منحصرا ً با جدایی از یک زبان مرتبط است و سپس با یک فرد جدید درگیر می‌شود ."
Liina Pylkkanen ، نویسنده ارشد در دپارتمان زبان‌شناسی و دانشکده روان‌شناسی ، می‌گوید : " به طور خاص ، این تحقیق برای اولین بار پرده‌برداری می‌کند که در حالی که تمایز از یک زبان نیاز به یک تلاش شناختی دارد، فعال کردن یک زبان جدید از دیدگاه neurobiological عاری از هزینه است ."
تحقیقات قبلی ، تغییر زبان را با افزایش فعالیت در مناطق مرتبط با کنترل شناختی ( به عنوان مثال ، پیشانی پیشانی و cingulate قدامی ) مرتبط می‌دانند . با این حال ، مشخص نیست که آیا از زبان قبلی جدا شده یا درگیر یک زبان جدید است که این فعالیت را تحریک می‌کند .
این عمدتا ً به این دلیل است که این دو فرآیند همزمان زمانی اتفاق می‌افتد که کسانی که دو زبان را از یکی به دیگری تغییر می‌دهند ( یعنی ، هنگامی که شرکت کنندگان از زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند تا انگلیسی صحبت کنند، اسپانیایی را ترک کنند و " در همان زمان اتفاق بیافتند ) .
برای حل این موضوع ، محققان study's ، که شامل University's ایالتی سان دیگو ، کارن Emmorey نیز می‌شوند ، افراد دوزبانه در زبان انگلیسی و آمریکایی را مطالعه کردند ( ASL ) که اغلب هر دو زبان را به طور همزمان تولید می‌کنند .
Blanco - Elorrieta می‌گوید : "این حقیقت که آن‌ها می‌توانند هر دو در یک زمان انجام دهند فرصتی منحصر به فرد برای جدا کردن تعامل و فرآیند جداسازی - - یعنی ، چگونگی تبدیل زبان‌ها به " و " خاموش " را ارائه می‌دهد .
به طور خاص ، این بدان معنی است که محققان می‌توانند از شرکت کنندگان بخواهند که هر دو زبان را برای تولید تنها یک زبان ( در نتیجه جدا کردن فرآیند تبدیل یک زبان " ) یا سوییچ کردن از تولید یک زبان منفرد برای تولید هر دو زبان ( در نتیجه جدا کردن فرآیند تبدیل یک زبان " ) سوال کنند .
دانشمندان برای ثبت این فرآیند ، signers دو زبانه را مشاهده کردند که تصاویر مشابهی را مشاهده کرده و آن‌ها را با عبارات یک‌سان به لحاظ معنایی نامگذاری کرده بودند. برای اندازه‌گیری فعالیت مغزی افراد در طول این آزمایش ، محققان magnetoencephalography ( MEG ) را بکار گرفتند، تکنیکی که فعالیت عصبی را با ثبت میدان‌های مغناطیسی تولید شده توسط جریان‌های الکتریکی تولید شده توسط مغز نگاشت می‌کند .
نتایج نشان داد که وقتی bilinguals به زبان‌های ASL و English مسلط شد، تبدیل یک زبان " خاموش " منجر به افزایش فعالیت در مناطق کنترل شناختی شد در حالی که تبدیل یک زبان " متفاوت از تغییر نبود .
به عبارت دیگر ، کار brain's اختصاص به " قطع کردن " یک زبان ، با توجه به هیچ تلاش شناختی برای تبدیل " به یک زبان دوم " ، بدون توجه به اینکه آیا این زبان سخن گفته یا امضا شده بود ، اختصاص داشت .
در حقیقت ، آن‌ها همچنین دریافتند که برای چنین speakers ، تولید دو واژه به طور همزمان ( یک علامت و یک واژه گفتاری ) ضرورتا ً به لحاظ شناختی پر هزینه تر از تولید تنها یک کلمه نیست . در عوض ، تولید هر دو در همان زمان آسان‌تر از سرکوب زبان غالب ( در این مورد انگلیسی ) به منظور نامگذاری تصویر روی صفحه فقط در ASL است .

بلانکو - Elorrieta می‌گوید : " در کل ، این نتایج نشان می‌دهد که بار سوییچینگ زبان در رهایی از زبان پیشین به عنوان مخالف استفاده از یک زبان جدید است . "
منبع سایت علم روز

سه شنبه 18 دی 1397
بؤلوملر :