کمردرد مرتبط با مشکلات سلامت روانی و رفتارهای خطرناک در نوجوانان
مبدا :
انتشارات دانشگاه آکسفورد
خلاصه :
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوجوانانی که درد و رنج بیشتری را تجربه می‌کنند به احتمال زیاد سیگار می‌کشند ، الکل می‌نوشند و مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی را گزارش می‌کنند .
یک مطالعه جدید در ژورنال سلامت عمومی نشان می‌دهد که نوجوانانی که درد و رنج بیشتری را تجربه می‌کنند به احتمال زیاد سیگار می‌کشند ، الکل می‌نوشند و مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی را گزارش می‌کنند .
در دوران بلوغ ، شیوع درد عضلانی - عضلانی ( درد ناشی از استخوان ، مفاصل و یا ماهیچه‌ها ) به طور کلی و درد کمر به طور خاص با شیب تند رو به افزایش است . هر چند که اغلب آن را بی‌اهمیت و زودگذر تلقی می‌کنند ، درد کمر نوجوان مسئول مراقبت‌های بهداشتی قابل‌توجه ، غیبت مدرسه ، و تداخل با فعالیت‌های روزمره در برخی از کودکان است .
هدف از این مطالعه مشخص کردن این موضوع بود که آیا نوجوانان که درد کمر را تجربه می‌کنند ، بیشتر احتمال دارد که دیگر شاخصه‌ای خطر بهداشتی مانند مصرف الکل ، سیگار کشیدن ، غیبت مدرسه و افسردگی و اضطراب را گزارش دهند .
محققان از اطلاعات به‌دست‌آمده از حدود ۶۵۰۰ نفر نوجوان استفاده کردند . نسبت شرکت کنندگان گزارش دهی سیگار ، نوشیدن و مفقود شدن مدرسه به صورت افزایشی با افزایش تعداد درد افزایش‌یافته است . برای مثال ، کودکان ۱۴ تا ۱۵ ساله که درد را بیش از یک‌بار در هفته تجربه کرده‌اند ، ۲ تا ۳ برابر بیشتر از کسانی هستند که به ندرت الکل مصرف می‌کنند و یا در ماه گذشته سیگار می‌کشند . به طور مشابه ، دانشجویانی که درد را بیش از یک‌بار در هفته تجربه کرده‌اند ، دو برابر بیشتر از یک‌بار در دوره قبلی خود را از دست داده‌اند . این روند با اضطراب و افسردگی کم‌تر واضح بود ، هرچند تفاوت قابل‌توجهی بین کودکانی وجود داشت که هیچ دردی را گزارش نکرده بودند و کسانی که درد مکرر را گزارش کردند .
کمردرد و رفتارهای ناسالم نه تنها با هم اتفاق می‌افتند ، بلکه به بزرگسالی هم می‌رسند . این بدان معنی است که آن‌ها مسئول مسائل جاری هستند و همچنین پیامدهایی برای سلامت آینده نیز دارند . درد کمر نوجوانان ممکن است در تشریح سلامت کلی ضعیف و ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن در سراسر زندگی نقش داشته باشد . محققانی که درگیر این مطالعه هستند معتقدند که این موضوع نگران‌کننده است زیرا مغز در حال توسعه ممکن است مستعد تاثیرات منفی مواد سمی باشد و استفاده در اوایل نوجوانی ممکن است خطر سو مصرف مواد و مشکلات بهداشت روانی در زندگی بعدی را افزایش دهد .
استیون Kamper ، نویسنده پیشتاز paper's ، می‌گوید : " یافته‌های این مقاله بحثی را مطرح می‌کند که ما باید از جمله درد در گفتگوی وسیع‌تر درباره سلامت نوجوانان باشیم . متاسفانه درک ما از علل و اثرات درد در این گروه سنی بسیار محدود است ، این منطقه نیاز به تحقیقات بیشتری دارد ."
bilingualism : چگونه به زبان‌های دیگر تبدیل می‌شویم؟
مبدا :
دانشگاه نیویورک
خلاصه :
یک تیم از محققان محاسبات متمایزی را که زمانی رخ می‌دهد که ما بین زبان‌های مختلف سوییچ می‌کنیم ، کشف کرده‌اند ، یافته که بینش‌های جدیدی را در ماهیت of ارایه می‌دهد .
یک تیم از محققان محاسبات متمایزی را که زمانی رخ می‌دهد که ما بین زبان‌های مختلف سوییچ می‌کنیم ، کشف کرده‌اند ، یافته که بینش‌های جدیدی را در ماهیت of ارایه می‌دهد .

Esti بلانکو ، نامزد دکترای دانشگاه نیویورک و نویسنده اصلی این مطالعه ، که در مجله مقالات آکادمی ملی علوم دیده می‌شود ، توضیح می‌دهد : " یافته‌های ما به مشخص کردن آنچه در مغز در این فرآیند رخ می‌دهد ، کمک می‌کند - به طور خاص ، آنچه فعالیت عصبی منحصرا ً با جدایی از یک زبان مرتبط است و سپس با یک فرد جدید درگیر می‌شود ."
منبع سایت علم روز

سه شنبه 18 دی 1397
بؤلوملر :