قرص‌های شکر درد بیماران درده‌ای مزمن را تسکین می‌دهند
فواید Placebo را می‌توان از طریق کالبدشناسی مغز و ویژگی‌های روانشناختی پیش‌بینی کرد.
مبدا :
دانشگاه Northwestern
خلاصه :
روزی پزشکان می‌توانند قرص‌های شکر برای بیماران مبتلا به درد مزمن تجویز کنند که براساس آناتومی و روان‌شناسی مغز آن‌ها است . با توجه به تحقیقات جدید ، این قرص‌ها باعث کاهش درد آن‌ها به عنوان هر داروی قوی در بازار خواهد شد . دانشمندان نشان داده‌اند که می‌توانند به طور قابل اعتمادی پیش‌بینی کنند که بیماران مبتلا به درد مزمن به یک قرص sugar که بر پایه آناتومی مغز بیماران و ویژگی‌های روان‌شناختی است واکنش نشان می‌دهند .
روزی پزشکان می‌توانند قرص‌های شکر برای بیماران مبتلا به درد مزمن تجویز کنند که براساس آناتومی و روان‌شناسی مغز آن‌ها است . با توجه به تحقیقات جدید ، این قرص‌ها باعث کاهش درد آن‌ها به عنوان هر داروی قوی در بازار خواهد شد .
دانشمندان پزشکی شمال غربی نشان داده‌اند که می‌توانند به طور قابل اعتمادی پیش‌بینی کنند که بیماران مبتلا به درد مزمن به یک قرص sugar که بر پایه آناتومی مغز بیماران و ویژگی‌های روان‌شناختی است واکنش نشان می‌دهند .
نویسنده ارشد مطالعه A می‌گوید : " مغز آن‌ها قبلا ً تنظیم شده‌است تا واکنش نشان دهد. " Vania Apkarian ، استاد فیزیولوژی در دانشگاه Feinberg University ، می‌گوید : " آن‌ها روانشناسی و زیست‌شناسی مناسب را دارند که آن‌ها را در یک حالت شناختی قرار می‌دهد که به محض این که بگویید ، این ممکن است باعث شود درد شما بهتر شود ."
Apkarian گفت که نیازی نیست که بیمار را گول بزند .
او گفت : " شما می‌توانید به آن‌ها بگویید که این دارو اثر فیزیولوژیکی ندارد اما مغز شما به آن واکنش نشان خواهد داد . زیست‌شناسی پشت این پاسخ placebo وجود دارد ."
این مطالعه در روز ۱۲ سپتامبر در مرکز ارتباطات طبیعت منتشر شد .
یافته‌ها سه مزایای بالقوه دارند :
Apkarian گفت : " داروهای غیر فعال به جای مواد مخدر فعال ، بسیار بهتر است که به فرد یک داروی غیر فعال بجای یک داروی فعال بدهید و نتیجه یکسانی داشته باشید . Placebo یک گزینه خوب برای درمان به عنوان هر دارویی است که ما در بازار داریم ."
Apkarian گفت : " از بین بردن اثر placebo از آزمایش‌ها مواد مخدر ، آزمایش‌های دارو نیاز به استخدام افراد کمتری دارند و تشخیص اثرات فیزیولوژیکی بسیار آسان‌تر خواهد بود .
کاهش هزینه‌های مراقبت بهداشتی . Apkarian گفت که تجویز قرص شکر برای بیماران درده‌ای مزمن منجر به‌صرفه جویی هزینه گسترده برای بیماران و سیستم بهداشت و درمان خواهد شد .
مطالعه چگونه انجام شد
حدود ۶۰ بیمار کمردرد مزمن در دو گروه از این مطالعه تصادفی بودند . در یک دست ، سوژه‌ها باید بدانند که آیا این دارو یا the (placebo) را دارند یا نه . محققان در حال مطالعه افرادی هستند که مواد مخدر واقعی را دریافت کرده‌اند. بخش دیگر شامل افرادی می‌شود که به کلینیک مراجعه کرده‌اند، اما didn't دارو یا دارو دریافت می‌کنند . آن‌ها گروه کنترل بودند .
افرادی که درد آن‌ها در نتیجه قرص قند کاهش‌یافته است، دارای کالبدشناسی مغزی مشابه و ویژگی‌های روان‌شناختی است . سمت راست مغز عاطفی آن‌ها از سمت چپ بزرگ‌تر بود و نسبت به افرادی که به دارونما توجه نداشتند ، یک ناحیه حسی قشر مخ بزرگ‌تر داشتند . درده‌ای مزمن placebo ، از نظر احساسی ، نسبت به شرایط دردناک و آگاهی از محیط خود ، از نظر احساسی آگاه بودند .

Apkarian گفت : " افرادی که بیماران مبتلا به درد مزمن را درمان می‌کنند باید به طور جدی فکر کنند که برخی از آن‌ها پاسخ مثبت به یک قرص شکر به عنوان یک داروی دیگر خواهند داد . این یک میدان کاملا ً جدید را باز می‌کند ."
منبع سایت علم  روز

سه شنبه 18 دی 1397
بؤلوملر :