با در نظر گرفتن cannabinoids در طول دوران بارداری می‌تواند منجر به کمبودهای رفتاری و عصبی در فرزندان ذکور بالغ شود ، در حالی که ماده همچنان دست‌نخورده باقی می‌ماند ، می‌گوید که تحقیقات جدیدی در eLife منتشر می‌شوند .
مطالعه در موش‌های صحرایی ، از موسسه مطالعات Mediterranean و اکس - Marseille در دانشگاه Mediterranean ، فرانسه ، و رم Tre ، ایتالیا ، در هم‌کاری با دانشگاه ایندیانا ، ایالات‌متحده حاکی از آن است که استفاده از بارداری پیش از تولد می‌تواند منجر به جامعه‌پذیری کم‌تر و افزایش excitability به سمت راست در مردان شود. یافته‌ها همچنین به یک استراتژی pharmacological بالقوه برای کمک به معکوس کردن این اثرات در انسان‌ها اشاره می‌کنند .
Olivier Manzoni ، نویسنده ارشد موسسه Mediterranean of ، و مدیر موسسه CannaLab در موسسه ، می‌گوید : " هنگامی که cannabinoids می‌تواند از جفت عبور کند ، آن‌ها ممکن است با علامت دهی جنین جنین در طول neurodevelopment تداخل داشته باشند ، که در تنظیم انواع فرآیندهای مانند حاملگی ، اشتها ، احساس درد ، و میانجی گری اثرات pharmacological گیاه دخیل است . این می‌تواند منجر به کسری بودجه بلند مدت شود . اما با وجود افزایش گزارش‌ها مصرف شاهدانه در دوران بارداری ، پیامدهای بلندمدت قرار گرفتن پیش از تولد نیز به طور ناقص درک می‌شود ."
برای پر کردن این شکاف دانش ، همکاران بین‌المللی بررسی کردند که چگونه قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن قبل از تولد بر عملکرد synaptic و رفتاری قشر جلویی مغز میانی تاثیر می‌گذارد - - یک ناحیه مغزی که اغلب در اختلالات neuropsychiatric - - در موش‌های نر و نر بالغ دخیل است .
نتایج آن‌ها نشان داد که مردانی که در رحم بودند کم‌تر از حیوانات معمولی اجتماعی بودند و زمان کمتری را صرف تعامل با دیگران کردند . رفتار sniffing و بازی آن‌ها مختل شده بود ، در حالی که تعداد حملات در میان مردان بدون تغییر باقی ماند . علاوه بر این ، محققان متوجه شدند که مردان در معرض نمایش ، یک پرش از نورون‌های هرمی‌شکل در قشر پیش پیشانی دارند . هیچ یک از این اثرات در زنان دیده نشد .
- باره که یک نامزد دکترا در آزمایشگاه Manzoni's در زمان مطالعه بود ، توضیح می‌دهد : " اثرات زیانبار ناشی از تولد پیش از تولد در رفتار اجتماعی فقط مختص مردان مذکر بود ، اما در حالی که تعامل اجتماعی به طور خاص در مردان اختلال ایجاد می‌کرد ، تحرک ، اضطراب و شناخت در هر دو جنس تاثیر چندانی نداشت .
نتایج همچنین نشان داد که ژن mGlu۵ - - مجری سیگنال دهی endocannabinoid در قشر پیش پیشانی - - در قشر پیش پیشانی مردان در معرض دید قرار گرفته‌است . این تیم پی برد که ارسال سیگنال دهی mGlu۵ می‌تواند the رفتاری و رفتاری ناشی از قرار گیری قبل از تولد را تا حدی با فعال کردن نوع ۱ گیرنده ۱ ( CB۱R ) نرمال کند . به طور مشابه ، تست‌های بعدی همچنین نشان داد که افزایش سطوح of ( نوعی از endocannabinoid ) در مردان در معرض خطر به احیای کسری‌های اجتماعی خود از طریق CB۱R کمک کرده‌است .

آنتونیا Manduca ، محقق اول موسسه مدیترانه‌ای at ، چنین نتیجه‌گیری می‌کند : " در مجموع ، این نتایج شواهد قانع‌کننده برای اثرات خاص سکس قبل از تولد را فراهم می‌کند . این واقعیت که افزایش سیگنال دهی mGlu۵ و افزایش سطوح anandamide به معکوس کردن اثرات منفی قرار گیری اولیه در موش‌های صحرایی کمک می‌کند ، همچنین به یک استراتژی دارویی جدید اشاره می‌کند که می‌تواند یک روز در انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرد ."
منبع سایت علم  روز

سه شنبه 18 دی 1397
بؤلوملر :