محققان از دانشکده طب اطفال و مرکز درمان تصویربرداری عصبی در دانشگاه آکسفورد انگلستان ، شبکه عصبی را شناسایی کرده‌اند که به کنترل فعالیت مغز کودکان در پاسخ به درد در راه مشابه به بزرگسالان کمک می‌کند .
یافته‌های آن‌ها در مطالعه قبلی آن‌ها از سال ۲۰۱۵ است که نشان داد نوزادان درد مانند بزرگسالان را تجربه می‌کنند. هر دو مقاله در مجله eLife چاپ می‌شوند .
نویسنده ارشد Rebeccah اسلاتر ، پروفسور Paediatric Neuroscience در دانشگاه آکسفورد می‌گوید : " در کار قبلی ما از یک تکنیک تصویربرداری به نام تصویربرداری رزونانس مغناطیسی ، یا fMRI استفاده کردیم تا نشان دهیم که فعالیت مغزی مربوط به درد در نوزادان تازه متولد شده در بزرگسالی ، تاثیر این فعالیت مغزی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
The یک شبکه از مناطق مغزی است که برای تنظیم هر دو ورودی حسی به سیستم عصبی مرکزی و واکنش‌های رفتاری در برابر درد عمل می‌کند . به منظور مطالعه تاثیر network's در فعالیت‌های مغز کودکان در واکنش به درد ، اسلاتر و تیم او از ۱۳ نوزاد که به طور متوسط چهار روز داشتند و از واحد زایمان در بیمارستان جان Radcliffe در آکسفورد گرفته شده‌بود ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند .
در یک مطالعه موردی مشابه با کار قبلی ، کودکان همراه با والدین و پرسنل بالینی در یک اسکنر MRI قرار داده شدند . مغز آن‌ها را به دقت بررسی می‌کرد و با یک میله مخصوص retracting به نرمی از ته پاهایشان بیرون‌زده بود . اسکن نشان داد که اتصال شبکه کارکردی بزرگ‌تر در the منجر به فعالیت مغزی پایین‌تر در واکنش به محرک می‌شود و این نشان می‌دهد که این شبکه می‌تواند شدت فعالیت مغزی مرتبط با درد را در کودکان تحت‌تاثیر قرار دهد .
مولف اول Sezgi Goksan ، محقق Postdoctoral در دانشگاه آکسفورد و Wellcome برای تصویربرداری عصبی ادغامی ، می‌گوید : " در ذهن بزرگسالان ، فعالیت بزرگ‌تر در مناطق مغز ، قبل از احساس دردناک ، همراه با گزارش‌ها درد رفتاری پایین‌تر همراه است ، آن‌ها توانایی بیشتری برای تنظیم تجربه درد خود دارند و میزان فعالیت مغزی آن‌ها را در واکنش به محرک کاهش می‌دهند - - باز هم در راه مشابه به بزرگسالان ."
Goksan اضافه می‌کند که درک این مساله که چگونه the در طول زندگی اولیه رشد می‌کند و چگونه تحت‌تاثیر تجربیات اولیه زندگی قرار می‌گیرد ، در هر دو نوزاد جوان‌تر و نوزادان بزرگ‌تر مورد نیاز است .
وی می‌گوید : " برای مثال ، پیشنهاد شده‌است که توسعه غیرطبیعی عملکرد DPMS در اوایل زندگی می‌تواند منجر به آسیب‌پذیری بلندمدت در برابر وضعیت‌های مزمن درده‌ای مزمن گردد .
تولد پیش از تولد در برابر cannabis ، اجتماعی بودن فرزندان مذکر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
مبدا :
eLife
خلاصه :
با توجه به این که حاملگی در دوران بارداری می‌تواند موجب کمبودهای رفتاری و عصبی در فرزندان ذکور بالغ شود، در حالی که ماده همچنان دست‌نخورده باقی می‌ماند .
با در نظر گرفتن cannabinoids در طول دوران بارداری می‌تواند منجر به کمبودهای رفتاری و عصبی در فرزندان ذکور بالغ شود ، در حالی که ماده همچنان دست‌نخورده باقی می‌ماند ، می‌گوید که تحقیقات جدیدی در eLife منتشر می‌شوند .

مطالعه در موش‌های صحرایی ، از موسسه مطالعات Mediterranean و اکس - Marseille در دانشگاه Mediterranean ، فرانسه ، و رم Tre ، ایتالیا ، در هم‌کاری با دانشگاه ایندیانا ، ایالات‌متحده حاکی از آن است که استفاده از بارداری پیش از تولد می‌تواند منجر به جامعه‌پذیری کم‌تر و افزایش excitability به سمت راست در مردان شود. یافته‌ها همچنین به یک استراتژی pharmacological بالقوه برای کمک به معکوس کردن این اثرات در انسان‌ها اشاره می‌کنند .
منبع سایت علم  روز

سه شنبه 18 دی 1397
بؤلوملر :