با توجه به مطالعه جدید مرکز اعتیاد و سلامت روانی ( CAMH ) ، یک شکل inhaled از داروی فشار خون بالا دارای پتانسیل درمان انواع خاصی از اضطراب و نیز درد است .
اختلالات اضطراب معمولا ً با انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی و روان‌درمانی درمان می‌شوند . Amiloride دارویی است که یک رویکرد جدید را ارائه می‌دهد ، به عنوان اسپری حالت تنفسی که می‌تواند برای جلوگیری از حمله عصبی به کار رود .
دکتر مارکو Battaglia ، استادیار رشته روانشناسی کودک و کودک در موسسه تحقیقات سلامت ذهنی خانواده کمبل در CAMH می‌گوید : " Inhaled amiloride ممکن است ثابت کنند که برای اختلال اضطراب مفید هستند ، که معمولا ً با طلسم‌های کوتاه نفس و ترس مشخص می‌شود ، وقتی که افراد احساس اضطراب می‌کنند . "
این مطالعه براساس درک تغییرات فیزیولوژیکی کلیدی در عملکرد مغز است که با اضطراب و حساسیت درد مرتبط هستند . سپس پژوهشگران یک مولکول ، amiloride را آزمایش کردند که این عملکرد را هدف قرار می‌دهد .
Amiloride استنشاق شد تا بلافاصله به مغز دسترسی پیدا کند . این مطالعه نشان داد که علائم تنفسی جسمانی اضطراب و درد را در مدل بالینی بیماری کاهش داده‌است . این اثر درمانی زمانی رخ می‌دهد که amiloride در بدن کنترل می‌شود ، چون از سد خونی مغزی عبور می‌کند و به مغز نمی‌رسد .
نتایج در ژورنال of منتشر شدند .
نقش بدبختی در زندگی
دکتر Battaglia می‌گوید که این مطالعه براساس سال‌ها تحقیق در مورد این که چگونه یک تجربه اولیه زندگی بر ژن‌های آن‌ها تاثیر می‌گذارد ، استوار است . مشکلات کودکی ، مانند از دست دادن یا جدایی از والدین ، خطر اختلالات اضطراب و درد را در بین دیگر مسائل بهداشتی افزایش می‌دهد .
در یک سطح مولکولی ، این تجربیات زندگی منفی با تغییرات در برخی از ژن‌های ASIC ( acid - ion - ion ) مرتبط هستند . در حالی که خود DNA تغییر می‌کند ، نحوه عملکرد آن تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد .
DNA از طریق فرآیندی به نام ژن تبدیل به پروتیین‌های فعال می‌شود . در نتیجه مشکلات دوران کودکی ، برخی از ژن‌های ASIC expression بیان و تغییرات epigenomic را نشان دادند . ( " Epigenomic " به تغییراتی در تنظیم ژن‌ها اشاره دارد که می‌تواند توسط کودکان به ارث برده شود) . هم چنین تغییرات ژنتیکی نیز در خون گرفته شد که از twins گرفته شد که به آزمون‌های ویژه‌ای که برای تحریک وحشت طراحی شده‌بودند ، واکنش نشان دادند .
این تغییرات ژنتیکی مربوط به علایم فیزیکی هستند . تنفس را می‌توان تحت‌تاثیر قرار داد ، به خاطر حساسیت بالای سطح دی‌اکسید کربن بالاتر در هوا . در چنین شرایطی ، فرد ممکن است تامل کند و اضطراب رو به رشد را تجربه کند . Preclinical و داده‌های انسانی در این زمینه بسیار شبیه هستند ."
گام بعدی در این تحقیق آزمایش این است که آیا علائم اضطراب را از بین می‌برد یا خیر. دکتر Battaglia اکنون در حال راه‌اندازی آزمایشی آزمایشی آزمایشی است که از طریق یک کمک مالی از سوی صندوق جدید دیسکاوری انجام می‌شود . همکاران دانشگاه یوتا در حال آزمایش ایمنی drug's هستند .
او متذکر می‌شود که Amiloride به عنوان یک درمان دهانی برای دهه‌ها برای فشار خون مورد استفاده قرار گرفته‌است ، و به عنوان یک اسپری تنفس در چند مطالعه تجربی از فیبروز کیستی استفاده شده‌است . بنابراین محققان جلوتر از آن هستند که آیا باید یک داروی کاملا ً جدید را توسعه و تست کنند .
پاسخ درد در مغز نوزادان به روش مشابه بزرگسالان کنترل می‌شود .
مبدا :
eLife
خلاصه :

محققان شبکه عصبی را شناسایی کرده‌اند که به کنترل فعالیت مغز کودکان در واکنش به درد در راه مشابه به بزرگسالان کمک می‌کند . یافته‌های آن‌ها در مطالعه قبلی آن‌ها از سال ۲۰۱۵ است که نشان داد نوزادان درد مانند بزرگسالان را تجربه می‌کنند.
منبع سایت علم روز

سه شنبه 18 دی 1397
بؤلوملر :