ساگین می‌گوید : " هدف اصلی ما از همان آغاز این بود که حسگرها روی یک بازه زمانی طولانی کار کنند و خوانش دقیق از روز به روز تولید کنند . " " اگر می‌خواهید بدانید که این سیگنال‌ها چگونه بیماری‌های خاص را میانجیگری می‌کنند , این کار ضروری است . "
برای توسعه حسگری که می‌تواند در طول زمان دقیق دقیق باشد , محققان باید مطمئن شوند که باعث تحریک یک واکنش ایمنی نمی‌شود تا از بافت زخم جلوگیری شود که با صحت خواندن تداخل ایجاد می‌کند .
تیم mit نشان داد که حسگرهای کوچک آن‌ها , حتی در دوره‌های طولانی , نزدیک به سیستم ایمنی بودند . پس از کاشت سنسورها , جمعیت میکروگلیا ( سلول‌های ایمنی که به آسیب کوتاه‌مدت پاسخ می‌دهند ) و آستروسیت ها که در دوره‌های طولانی‌تر واکنش نشان می‌دهند , مشابه آن‌هایی هستند که پروب را وارد نکرده اند .
در این مطالعه , محققان سه‌تا پنج حسگر در هر حیوان , حدود ۴۵ میلی متر عمق , در جسم مخطط , تزریق کردند . آن‌ها هر چند هفته یک‌بار خواندن را انجام می‌دهند , پس از تحریک ترشح دوپامین از ساقه مغز , که به جسم مخطط منتقل می‌شود. آن‌ها دریافتند که اندازه‌گیری‌ها تا ۴ روز ثابت مانده‌اند .
این اولین بار است که هر کسی نشان می‌دهد که این سنسورها بیش از چند ماه کار می‌کنند . این به ما اعتماد زیادی می‌دهد که این نوع سنسورها ممکن است روزی امکان پذیر باشد . "
پایش پارکینسون
محققان می‌گویند که اگر برای استفاده در انسان توسعه‌یافته باشد , این سنسورها می‌توانند برای نظارت بر بیمارانی که تحریک عمقی مغز را دریافت می‌کنند , مفید باشند . این درمان شامل یک الکترود به یک ساختار عمیق در مغز است . استفاده از یک حسگر برای پایش سطوح دوپامین می‌تواند به دکترها کمک کند تا این تحریکات را به طور انتخابی انجام دهند , فقط زمانی که نیاز است .
امروزه محققان به تطبیق حسگرها برای اندازه‌گیری دیگر انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز و اندازه‌گیری سیگنال‌های الکتریکی که می‌توانند در بیماری پارکینسون و دیگر بیماری‌ها نیز دچار اختلال شوند , هستند .
ساگین می‌گوید : " درک این روابط بین فعالیت شیمیایی و الکتریکی برای درک تمام مسائلی که در پارکینسون می‌بینید بسیار مهم خواهد بود . "
ارتباط غیر منتظره بین سلول‌های ایمنی و تفاوت‌های مرد و مرد
محققان دریافتند که این سلول‌ها نقش کلیدی در تعیین تفاوت‌های جنسی در مغز دارند.
منبع :
دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند
خلاصه :
محققان کشف جالبی کرده‌اند : در طول رشد جنین , به نظر می‌رسد یک سلول ایمنی خاص , نقشی کلیدی در تعیین ویژگی‌های مردانه و مردانه مغز ایفا می‌کند .
محققان در دانشکده پزشکی مریلند کشف شگفتی کرده‌اند : در طول تکامل جنین , به نظر می‌رسد که یک سلول ایمنی خاص نقش کلیدی در تعیین ویژگی‌های مردانه و مردانه مغز دارد .
مارگارت مک‌کارتی , استاد و رئیس اداره داروشناسی روانی می‌گوید : " این یک کشف کاملا ً جدید است. " پیش از این , ما نمی‌دانستیم که این سلول‌ها در این فرآیند نقشی داشته‌اند . "
الاهرام

مک‌کارتی مک‌کارتی و همکارانش سلول‌های ایمنی شناخته‌شده به نام ماست سل‌ها را بررسی کردند که از مغز استخوان منشا می‌گیرند اما روی سطوح بدن مانند پوست , دهان , بینی و چشم‌ها یافت می‌شوند . آن‌ها همچنین در سطح بیرونی مغز در یک غشا شناخته‌شده به نام مننژ یافت می‌شوند . این سلول‌ها , مولکول‌های سیگنالی هستند و هنگامی که فعال می‌شوند , دسته‌ای از مولکول‌ها از جمله سروتونین , هیستامین و دیگر مواد التهابی را آزاد می‌کنند . به طور کلی آن‌ها به عنوان محرک برای دیگر سلول‌های سیستم ایمنی عمل می‌کنند تا به آسیب یا تهدید به بدن پاسخ دهند .
منبع سایت علم روز

سه شنبه 18 دی 1397
بؤلوملر :