ترومای دوران کودکی در ارتباط با اختلالات روانی عمده در زندگی برای بیماران دارای اختلالات روانی عمده‌ای است.
درک بهتر این ارتباط باید منجر به مداخلات و درمان‌های موثرتر شود .
مبدا :
Elsevier
خلاصه :
یک گزارش جدید ارتباط قابل‌توجهی را بین مشکلات دوران کودکی و اختلال عملکرد شناختی اجتماعی در میان بزرگسالان تشخیص داده‌است که در اختلالات روانی اصلی تشخیص‌داده شده‌اند .
گزارش جدیدی که در رشته روانشناسی اروپا منتشر شد ، ارتباط قابل‌توجهی را بین مشکلات دوران کودکی و اختلال عملکرد شناختی اجتماعی در میان بزرگسالان تشخیص داد که در اختلالات روانی اصلی تشخیص‌داده شده‌اند . محققان از طریق بررسی جامع همه تحقیقات انجام‌شده تا به امروز ، ثابت کردند که یک محیط اجتماعی ناشی از ضربه اغلب منجر به مشکلات شناختی اجتماعی و شدت بیماری بیشتر برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی ، اختلال افسردگی شدید ، اختلال افسردگی پس از حادثه می‌شود .
گری Donohoe ، محقق ارشد ، گری Donohoe ، MPsychSc ، DClinPsych ، دکترا ، مرکز for و شناختی major ، دانشگاه ملی ایرلند ، Galway ، ایرلند ، توضیح داد : " غفلت از کودکی ، سو استفاده ، و یا آسیب روانی، بیماران را در معرض خطر بیشتری برای توسعه اختلالات شناختی قرار می‌دهد که بعدها بر ادراک اجتماعی و تعامل تاثیر می‌گذارد .
Deficits در عملکرد شناختی اجتماعی یکی از ویژگی‌های اختلالات روانی اصلی است که منجر به اختلال در عملکرد اجتماعی و شغلی ، به ویژه با توجه به بازشناسی احساسات و مقررات ، نظریه ذهن ( توانایی ویژگی بودن حالات ذهنی به خود و دیگران ) ، سبک attributional و درک اجتماعی می‌شود . تجارب دوران کودکی - مانند سو استفاده عاطفی و فیزیکی و بی‌توجهی ، از دست دادن اولیه مراقبت کنندگان ، و شیوه‌های اتصال ناامن - - به طور مرتب در حدود ۸۵ درصد بیماران مبتلا به اختلالات روانی مختلف گزارش می‌شوند .
این یافته‌ها مربوط به کسب درکی بهتر از مکانیسم‌های بین یک محیط اجتماعی اولیه و مشکلات شناختی اجتماعی بعدی و افزایش شدت بیماری برای گستره‌ای از اختلالات روانی عمده در بزرگسالی است . سه سال اول زندگی یک دوره بسیار حساس برای توسعه روابط وابستگی است و قرار گرفتن در معرض حوادث پس از حادثه در طول این زمان تاثیرات برگشت‌ناپذیر بر رشد شناختی ، اجتماعی و عاطفی بعدی دارد . ارتباط بین مشکلات دوران کودکی و وابستگی نا امن با تعدادی از مطالعات قبلی پشتیبانی می‌شود . هنگامی که یک الگوی پیوند ناکارآمد در دوران کودکی شکل می‌گیرد ، تمایل دارد بعدا ً در زندگی دوام بیاورد و می‌تواند باعث سو تفاهم در مورد تمایلات و باورهای دیگران شود . مراقبت از تهدید می‌تواند حواس قربانیان را از پردازش اطلاعات محیطی و اجتماعی منحرف کند و عدم وجود الگوهای نقش مثبت می‌تواند با توانایی آن‌ها برای تشخیص و واکنش به نشانه‌های احساسی تداخل کند .

محققان امیدوارند که این مطالعه تلاش‌های بهداشت عمومی آینده را برای توسعه مداخلات بالینی که پیامدهای مشکلات دوران کودکی را کاهش می‌دهد ، به همراه درک بهتری از ارتباط بین آسیب‌های اولیه و کسری بودجه بعدی ، ایجاد نماید . پروفسور Donohoe خاطرنشان کرد : " این حقیقت که این کمبودها به طور کلی توسط داروهای ضدروان پریشی بهبود نیافته است ، شناخت اجتماعی را یک هدف درمان مهم و توسعه یک مدل کاری علی از کمبودها در اهمیت حیاتی دانست ."
منبع سایت علم روز

سه شنبه 18 دی 1397
بؤلوملر :