یک هفته بعد متغیر وابسته اندازه‌گیری شد - بدون دیدن دوباره فیلم آن‌ها به ده سوال پاسخ دادند ، که یکی از آن‌ها به طور تصادفی در لیست قرار گرفت : " آیا شیشه شکسته را دیدید ؟ بله یا نه ؟ " هیچ شیشه شکسته‌ای در فیلم اصلی وجود نداشت .
یافته‌ها : از شرکت کنندگانی که از آن‌ها پرسیده شد که چقدر اتومبیل‌ها در حال حرکت بودند ، بیشتر احتمال داشت که شکستن شیشه شکسته را گزارش کنند .
نتایج تجربی حاصل از آزمایش دو
نتیجه‌گیری : این تحقیق نشان می‌دهد که حافظه به راحتی با پرسشگری تکنیک و اطلاعات بدست‌آمده پس از این رویداد می‌تواند با حافظه اصلی ترکیب شود که باعث یادآوری نادرست یا حافظه reconstructive می‌شود .
نتایج حاصل از آزمایش دو نشان می‌دهند که این اثر صرفا ً به دلیل یک گرایش پاسخ نیست زیرا سوالات منجر به تغییر در واقع حافظه یکی از شرکت کنندگان برای این رویداد را تغییر دادند .
اضافه کردن جزئیات نادرست به حافظه یک رویداد به عنوان confabulation یاد می‌شود . این امر پیامدهای مهمی برای سوالات مورد استفاده در مصاحبه‌های پلیس از شاهدان عینی دارد .
ارزیابی انتقادی
یکی از محدودیت‌های این تحقیق این است که این تحقیق فاقد اعتبار جهانی / اعتبار اکولوژیک است . شرکت کنندگان به جای اینکه در یک تصادف زندگی واقعی حضور داشته باشند ، فیلم‌های ویدئویی را مشاهده کردند . از آنجا که کلیپ ویدئویی تاثیر عاطفی یکسانی را به عنوان شاهد یک حادثه زندگی واقعی ندارد ، احتمال دارد که شرکت کنندگان کم‌تر توجه کنند و انگیزه کمتری برای دقیق بودن در judgements داشته باشند .
مطالعه‌ای که توسط Yuille و Cutshall انجام شد ، یافته‌های این مطالعه را نشان می‌دهد . آن‌ها دریافتند که اطلاعات گمراه‌کننده ، خاطره افرادی که شاهد یک سرقت مسلحانه واقعی بوده‌اند را تغییر نداد . این نشان می‌دهد که اطلاعات گمراه‌کننده ممکن است تاثیر بیشتری در این آزمایشگاه داشته باشند و اینکه مطالعه Loftus و Palmer's ممکن است فاقد اعتبار اکولوژیکی بوده باشد .
یک مشکل دیگر در این مطالعه استفاده از دانش آموزان به عنوان شرکت‌کننده بود . دانش آموزان در بسیاری از روش‌ها نماینده جمعیت عمومی نیستند . به طور مهمی ، آن‌ها ممکن است رانندگان با تجربه کم‌تر باشند و بنابراین نسبت به توانایی خود برای تخمین سرعت کم‌تر مطمئن باشند . این ممکن است آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد تا بیشتر تحت‌تاثیر فعل و انفعال فعل و انفعال قرار گیرد .
قدرت مطالعه به سادگی قابل تکرار است ( به عنوان مثال کپی ) . علت آن این است که این روش یک آزمایش آزمایشگاهی بود که رویه استانداردی را دنبال می‌کرد .
لو vygotsky
نویسنده : شائول McLeod ، سال ۲۰۱۸
کار لو vygotsky ( ۱۹۳۴ ) اساس تحقیقات و تیوری بسیاری در رشد شناختی در طول چند دهه گذشته ، به خصوص آنچه که به عنوان نظریه توسعه اجتماعی شناخته شده‌است ، شده‌است .
نظریه‌های Vygotsky's نقش اساسی تعامل اجتماعی در توسعه شناخت را مورد تاکید قرار می‌دهند ( vygotsky ، ۱۹۷۸ ) ، همان طور که به شدت معتقد بود که جامعه نقش اصلی در فرآیند " ایجاد معنا " ایفا می‌کند .
vygotsky استدلال می‌کند که بر خلاف تصور Piaget's که توسعه کودکان الزاما ً باید مقدم از یادگیری آن‌ها باشد، " یادگیری یک جنبه ضروری و جهانی از فرآیند توسعه فرهنگی ، به ویژه تابع روانشناسی انسانی " است ( ۱۹۷۸ ، ص . ۹۰ ) . به عبارت دیگر ، یادگیری اجتماعی پیشی می‌گیرد ( به عنوان مثال ، پیش از ) توسعه باشد .
vygotsky یک رویکرد فرهنگی - فرهنگی را برای رشد شناختی توسعه داده‌است . او در حدود همان زمانی که جین Piaget شروع به توسعه ایده‌های خود کرد ( ۱۹۲۰'s و ۳۰'s ) ، اما او در سن ۳۸ سالگی درگذشت ، و بنابراین تئوری‌های او ناقص هستند - اگرچه برخی از نوشته‌های او هنوز از زبان روسی ترجمه شده‌اند .
هیچ اصل واحدی ( مانند Piaget's تعادلی ) می‌تواند برای توسعه در نظر گرفته شود . توسعه فردی را نمی‌توان بدون اشاره به بافت اجتماعی و فرهنگی که در آن تعبیه شده‌است ، درک کرد . فرآیندهای ذهنی بالاتر در فرد منشا خود را در فرایندهای اجتماعی دارند .
منبع سایت روانشناسی ساده

شنبه 15 دی 1397
بؤلوملر :